הפריה חוץ גופית

תהליך הפריה חוץ גופית מיועד לנשים, אשר מסיבות כאלה ואחרות אינן מצליחות להרות תוך כדי טיפולי הפוריות הרגילים. אם קיבלת הפנייה לטיפול בפוריות, הנה העובדה שאמורה להפריח בך תקווה:  ישראל נחשבת לשיאנית עולמית באחוזי ההצלחה בטיפולי הפריה חוץ גופית.

מהי הפריה חוץ גופית?

ובכן, הפריה חוץ גופית – IVF, או בשמה האחר "הפריית מבחנה", הינה אחד הטכניקות המתקדמות  ביותר לטיפול בעקרות. עיקר התהליך, כפי שמרמז שמו, הינו הפריה של הביצית על ידי תאי הזרע מחוץ לגוף הנשי. לאחר שהביצית מופרית, היא מוחדרת אל תוך הרחם, ובמקרה של ההצלחה, מתפתח ההיריון.  image001

ההבדל בין ההיריון ה"נורמלי" וההיריון שלאחר ההפריה המלאכותית הינו נקודת ההתחלה. בתנאים טבעיים ההיריון נוצר כאשר הזירעון "פוגש" את הביצית בחצוצרה שבגוף הנשי. לעומת זאת, בתהליך הפריה החוץ גופית, יוצרים את הריון באופן יזום, כאשר הביצית  נשאבת מתוך הגוף ומתאחדת עם הזירעון בתנאי המעבדה. את העובר אשר נוצר בעקבות התהליך מחדירים אל הרחם. בנוסף לתהליך ההפריה עצמו, הטיפול כולל תמיכה הורמונלית באישה, אשר אמורה לחזק את הסיכוי להיריון תקין.

למי מיועדת הפריה חוץ גופית?

קהל היעד הפופולארי של טיפולי פריון דרך הפריה חוץ גופית הינן נשים הסובלות מחסימה בחצוצרה או העדר החצוצרה. בנוסף, מגיעים לטיפול ההפריה בני הזוג הסובלים משלל מצבי א- פריון נוספים, כגון זרע חלש או חסר אצל גברים או הפרעות ביוץ ובעיות הורמונליות קשות אצל נשים.

טיפולי הפריה ממומנים על ידי קופת חולים למעט מקרים בהם לאישה מילאו 45 שנים, או לבני הזוג ישנם יותר משני ילדים משותפים. חשוב לציין שהגבלת הגיל אצל נשים נובעת מהיעדר הביציות התקינות. אולם, גם אישה בגיל 54 עשויה לעבור את הטיפול אם תקבל תרומת ביצית.

הכנה לטיפולי IVF

אם הגעת לגיל 35 ולא הצלחת להרות, גם  לאחר ניסיונות רבים, באפשרותך להתחיל בבדיקות לצורך בירור סיבות לאי פריון. בנוסף לבדיקה של  ההיסטוריה המשפחתית לשלילת מחלות גנטיות, בדיקת תקינות הזרע אצל בן הזוג, צילום רחמי באולטרסאונד היסטרוסקופיה ובדיקות בריאות, כגון בדיקות נוגדני אדמתו ומשטח צוואר הרחם, יציע לך רופא גינקולוג לעבור בדיקות הורמונליות שונות במרכז הפריון, לצורך זיהוי ביציות נותרות וספירתן.

הפרית מבחנה – מחזורי טיפול

כל אישה, אשר מתכננת לעבור הפריה חוץ גופית, מקווה שההיריון ייקלט כבר במחזור הטיפול הראשון. אולם, ברוב המקרים נדרשים מספר מחזורי הפריה. יחד עם זאת, חשוב להבהיר שבנות 42 ומעלה זכאיות ללא יותר משלושה מחזורי הטיפול באופן רציף. אם כשל הטיפול גם לאחר 4 מחזורים רצופים, תקיים המרכז לפריון דיון מיוחד בנוכחות הצוות הרפואי המטפל והעובדת הסוציאלית. במהלך הפגישה ינסו הגורמים המטפלים לגלות את הסיבות לאי הצלחה של הטיפול ולמצוא דרכי טיפול אלטרנטיביות.

כיצד מתבצעת הפריה חוץ גופית

בשלב הראשוני תעברי תהליך גירוי השחלות, ליצירת ביציות תקינות ומוכנות להפריה. לאחר בחירת הביציות המתאימות, מתבצעת שאיבת הביציות  מגוף האישה. ההליך מתקיים תחת ההרדמה ולאחר השאיבה תתבקש המטופלת לנוח מספר שעות. בשלב הבא הביציות מועברות למשטח הדגרה ומופרות על ידי מנת הזרע הטרי שנמסר על ידי בן הזוג (או נלקח מבנק הזרע). העובר, אשר נוצר בעקבות ההפריה, מוחזר אל הרחם בעזרת צינור דק.

טיפולים נוספים – מור לאשה

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בדיקות קורונה לפני טיסה לחו"ל
עד לפני שנתיים בערך, לפני טיסה לחו"ל כל מה שנדרש מאיתנו לעשות היה להגיע לשדה שלוש שעות לפני, לעבור...
קרא עוד »
ספט 09, 2021
אצות ספירולינה
אצות ספירולינה הן הדבר בחם ביותר בתחום ה"סופר פוד" – מזונות על בעלי ערכים תזונתיים גבוהים בצורה ראויה...
קרא עוד »
דצמ 12, 2021
מה הדבר החשוב ביותר בכדי להצליח בחיים?
כל אחד יודה כי הדבר החשוב ביותר בחייו הוא להצליח בחיים. השאלה המרכזית היא כיצד ניתן להצליח בחיים? מה...
קרא עוד »
אוק 27, 2017