בדיקת דופלר – לדעת שהוורידים תקינים

בדיקת דופלר היא בדיקה מיוחדת שנועדה לבחון את תפקודם של כלי הדם של המטופל. בדיקה זו דומה לבדיקת האולטרסאונד. היא אינה פולשנית בדרך כלל, ולאחריה מתקבלת תמונה של כיווני זרימת הדם. הבדיקה מאפשרת לרופא לאבחן את הבעיה ולהעניק למטופל שלו את הטיפול הנכון עבורו.

מתי מתבצעת הבדיקה

בדיקת דופלר מתבצעת כאשר קיים חשש להיווצרותם של קרישי דם בגוף או חסימות באזורים כמו רגליים, צוואר או ידיים. קרישי הדם עלולים לפגוע באיכות החיים, לגרום להתעלפויות ובמקרים מסוימים גם לשבץ מוחי. כמו כן, מטופלים אשר סובלים מקרישי הדם עלולים גם לסבול מתסחיף ריאתי. כדי להתכונן לבדיקה בדרך הטובה ביותר, מתבקשים משתמשים הצורכים ניקוטין לא לצרוך אותו (על פי רוב מדובר במטופלים שנוהגים לעשן). הניקוטין עלול לגרום להתכווצותם של כלי הדם וכך לפגוע בתוצאות בדיקת הדופלר ולהוביל לתוצאות בלתי מדויקות. מעבר לכך, בדרך כלל אין צורך לבצע הכנות מיוחדות לקראת הבדיקה.

איך מתבצעת בדיקת דופלר

במהלך הבדיקה מורחים ג'ל על האזור שאותו מכוונים לבדוק. לאחר מכן מצמידים את המתמר אל הגוף והטכנאי מזיז אותו בהתאם לצורך, עד שהוא יקבל את התוצאות הרצויות. אם מדובר בבדיקת כלי דם באזור הגפיים, סביר להניח שהיא תבוצע לאחר מאמץ או בשכיבה. במהלך הבדיקה הטכנאי ילחץ על נקודות שונות באזור הגפיים כדי לעקוב אחר זרימת הדם.

מה קורה לאחר הבדיקה

המטופל משוחרר לביתו תוך הנחייה לחכות לתוצאות. כשתוצאות בדיקת דופלר מתקבלות, המטופל פונה לרופא שלו להמשך טיפול. הטיפול עשוי להשתנות ממקרה אחד למשנהו. לעתים המטופל יכול לקבל הנחיות להפסיק לעשן ולהשתדל לשמור על אורח חיים בריא יותר. במקרים אחרים עליו ליטול תרופות שונות כמו תרופות המורידות את רמת הכולסטרול בגוף או תרופות למניעת קרישי דם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך מטפלים באקנה אחת ולתמיד?
יופי מאז ומעולם היה דבר שאותו ידעה להעריך בצורה הנכונה, כאשר ישנם מקומות שבהם סגדו יותר ליופי בעוד...
קרא עוד »
נוב 08, 2018
טיפולי פיזיותרפיה
גוף האדם הוא דבר נפלא ומורכב. קיימים אלפי מחקרים על גוף האדם, התפתחותו, הישגיו השונים ועוד. כמו כן,...
קרא עוד »
יונ 22, 2016
השתלת שיער בטורקיה – באיזה שיטה לבחור
השתלת שיער היא הליך נפוץ מאוד בעולם. זהו הליך כירורגי שיכול להתבצע על ידי כל בית חולים ורופא כמו ד"ר...
קרא עוד »
פבר 20, 2023