ניתוח כפתורים – אפשר גם אחרת

ניתוח כפתורים הוא הליך כירורגי שמבוצע באוזניים בהרדמה מלאה ומטרתו לתקן בעיה של הצטברות נוזלים חוזרת ונשנית באוזניים.

חוסר אוורור האוזן התיכונה, שנגרם בגלל סתימה בתעלת האוזן, גורם לוואקום שנוצר בתוך האוזן התיכונה וזה מייצר גם ירידה בשמיעה. שימוש במכשיר חדשני ששמו הוא איירפופר יכול להחליף את הצורך בניתוח כפתורים ולספק מזור ופתרון לבעיה הקשה והכואבת של נוזלים באוזניים, בעיה שאגב אופיינית בעיקר לילדים צעירים בני עד גיל 9 שנים.

ילדים, דלקות אוזניים כרוניות וניתוח כפתורים

ילדים, כפי שיעידו הרבה הורים וכמו שלעיתים אנחנו אפילו זוכרים מילדותנו, סובלים מכאבי אוזניים יותר ממבוגרים. חלקם אפילו חווים דלקות חוזרות ונשנות שהרופאים נועצים את הסיבה להן בהצטברות נוזלים באוזניים. הדלקות הללו גורמות לסבל רב ועלולות גם להביא להפרעות בשמיעה. הפרעה חוזרת ונשנית בשמיעה אצל ילדים קטנטנים שעוד לא השתלטו על תהליך הדיבור עלולה להפריע בלמידת השפה, אפילו מבלי שנקשר את הבעיה לתופעת דלקות האוזניים

אמנם לא בכל מקרה של דלקות אוזניים יומלץ על ניתוח כפתורים, אך כשמדובר על ילדים שחווים דלקות חוזרות וכרוניות, וכאשר טיפול באנטיביוטיקה לא מצליח להתמודד עם הבעיה, הרפואה הקונבנציונלית לרוב תמליץ על ניתוח כפתורים.

מכשיר חדש עשוי לבטל את הצורך בניתוח כפתורים

ניתוח כפתורים, כמו גם כל ניתוח בהרדמה מלאה, עלול לגרום לסיבוכים שונים. במיוחד איננו ששים להכניס את הילדים למצב של הרדמה מלאה ותחת סכין המנתחים. ההחלטה על ניתוח כפתורים נופלת אך ורק כשהילד או הילדה סובלים מדלקות מתמשכות וכרוניות, כתוצאה מהצטברות נוזלים, ושאלו גורמים לפגיעת שמיעה חמורה בשתי האוזניים של הילד.

בעבר היווה ניתוח כפתורים את הפתרון היעיל היחיד לטיפול בבעיה, ועל אף הצלחתו ברוב המקרים ניתוח זה תמיד הדיר שינה מעיניי הורים וילדים.

כיום מציע מכשיר מהפכני בשם איירפופר טיפול לצורך אוורור האוזניים, הפחתת הלחץ והחזרת עור התוך למקומה, במקום הפעולה הכירורגית של ניקוב עור התוף. בשימוש קבוע – בבית או במרפאה – עשוי האיירפופר לחסוך את הצורך בניתוח כפתורים, ולכן מדובר על הקלה גדולה שעשוי המכשיר לספק להורים המודאגים ולילד הסובל.

מה עושה האיירפופר?רופא

המכשיר מייצר זרם אוויר שעובר דרך הנחיר (תוך כדי לגימת מים שסוגרת את החך – אל תעלת האוזן. אוויר זה מוזרם במידה קבועה ובלחץ מבוקר ומגיע דרך חלל האף לאוזן. הוא משחרר את הסתימה שבה, מאזן את רמת הלחץ, מונע מנוזלים חדשים להגיע מהרקמות ולהצטבר באוזן ומביא להיספגותם של הנוזלים הקיימים בעור התוף. כל אלו מייצרים ריפוי של האוזן ללא שימוש בחומרים כימיים או בפעולה כירורגית, וכל זאת בתוך זמן קצר ובאמצעות טיפול פשוט וקל. התמורות בשמיעה ובהקלת הכאבים מורגשות כבר לאחר הטיפול הראשון וההחלמה המלאה מושגת בתוך כשישה שבועות בלבד.

מאמר נוסף שעשוי לעניין אותך:
טיפול בכאבים אקוטיים

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מתיחת פנים ללא ניתוח
  בשנים האחרונות, אנו עדים לטיפולים בעור הפנים שהפכו להיות טרנד ברפואה האסתטית. שיטות אלה מקנות...
קרא עוד »
מאי 22, 2017
איך מטפלים בדיכאון ללא תרופות
דיכאון נובע מסיבות רבות אשר סובבות את העולם ביום יום ותמיד יש מקרים שמעלים את האפשרות לשקוע בדיכאון...
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
מתי צריך עדשות מגע צילינדר?
עדשות מגע עם צילינדר הנן עדשות מגע המיועדות לאנשים הסובלים מבעיה הקרויה "אסטיגמציה". אסטיגמציה היא...
קרא עוד »
אוק 13, 2015