רשלנות רפואית בעת ניתוח

רשלנות רפואית

טיפול רשלני בעת ניתוח לצערנו אינו נדיר, ובארץ ובעולם אנו שומעים יותר על רשלנות בעת ניתוח ותביעות רשלנות שמוגשות נגד בתי חולים וקליניקות ברחבי הארץ.

אבל באילו מקרים מתקיימת רשלנות כזאת? ומה אפשר לעשות במידה והייתם קרבן לרשלנות רפואית? כל המידע בהמשך.

רשלנות בעת ניתוח יכולה להתקיים במגוון ניתוחים ביניהם: ניתוחים פלסטיים, ניתוח אורתופדי, ניתוחים באברים שונים בגוף, ניתוחי לב ועוד.

ניתוחים, בכל מוסד שהם מתקיימים, מחייבים את המקצועיות המרבית של הרופא המנתח, תוך ערנות ומתן תשומת לב ברמה גבוהה לנעשה בזמן הניתוח מהצוות הרפואי.

מה כולל הליך ניתוחי?

הליך ניתוחי חייב לכלול את רמת הזהירות המרבית תוך שהוא מתחיל באבחון נכון של המנותח, ביצוע בדיקות מקדימות, בדיקות אופציות שאינן ניתוחיות, החתמת המנותח על טופס ניתוחי, הסבר אודות הניתוח למטופל ולבני משפחתו, ביצוע ניתוח בצורה הטובה ביותר, וכמובן התאוששות בצורה מיטבית של המנותח.

בנוסף, על הצוות הרפואי להחתים את המנותח על טופס 'הסכמה מדעת' שבה הוא מצהיר כי הוא מבין את ההליך הניתוחי, את ההשלכות שלו, את זמני ההתאוששות כאשר הטופס מוסר למנותח את כל המידע אודות התהליך.

מקרים של ניתוח שהשתבש

ישנן מגוון דוגמאות לניתוחים שהתקיימה בהם רשלנות רפואית ביניהם: הרדמת המנותח בצורה רשלנית שהסתיימה במוות, השארת כלי ניתוחי בגוף המנותח, זיהומים ודלקות, טיפול רשלני בזמן הניתוח, ניתוח ללא הסכמה של המנותח, ועוד. כיום לצערנו לא חסרים מקרים של רשלנות רפואית בעת ניתוח.

אז מה עושים במידה והייתם קרבן לרשלנות רפואית?

אם אתם או מישהו מבני המשפחה שלכם היה קרבן לרשלנות רפואית, יש לדעת כי בתחילה כדאי להבין האם ישנה עילה לתביעה. חשוב לאסוף את כל המסמכים הרפואיים המתעדים את ההליך הרפואי שעבר המנותח, כולל קבלת תוצאות וטפסים רלוונטיים להליך הניתוח.

בזמן הגשת תביעה בית המשפט בוחן כל מקרה לגופו כאשר הוא מחליט האם יש עילה לתביעה על ידי מבחן הרופא הסביר. מבחן זה בודק האם הרופא המנתח והצוות הרפואי פעל על פי הנורמות המקובלות בזמן הניתוח, או שמא התרשל ולא סיפק את הטיפול הרפואי תוך שלא נקט ברמת הזהירות הסבירה.

בנוסף, חשוב לפני הגשת התביעה להתייעץ עם עועורך דין רשלנות רפואיתרך דין המתמחה בדיני נזיקין על מנת שזה יוכל לייעץ לכם בהליך ולומר לכם האם יש עילה לתביעה במקרה שלכם, כמו גם סיפוק ייצוג בבית המשפט.

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

אחת התביעות הנפוצות בתחום רשלנות רפואית בעת ניתוח היא תביעות בגין ניתוחים פלסטיים שהשתבשו. תביעות כאלה יכולים לקרות במגוון דוגמאות כמו למשל: בניתוח להסרת לייזר כמו שראינו לאחרונה, ניתוח להגדלת חזה, ניתוחי אף ועוד.

גם בניתוחים מסוג זה על הרופא המנתח לבחון בקפידה את העבר הרפואי של המטופל, לבצע את כל הבדיקות הדרושות ולנתח את המטופל ברמת הזהירות הסבירה, תוך שהמטופל מודע לכל הסיכונים והסיבוכים שעלולים להתרחש בעת הניתוח.

אז אם אתם רוצים לדעת יותר על טיפול רשלני בניתוח, חשוב שתפנו לעורך דין המתמחה בתחום, וזאת כדי שתוכלו להבין כיצד עליכם להמשיך הלאה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שוש מעוז אריה – מאמנת לקשב וריכוז
אין ספק כי בשנים האחרונות עלתה המודעות לתופעה של הפרעות קשב וריכוז. לא מעט ילדים ומבוגרים מאובחנים עם...
קרא עוד »
מרץ 10, 2020
כרית עיסוי שיאצו
כרית עיסוי שיאצו היא סוג של כרית המשמשת לעיסוי הגוף. כריות עיסוי שיאצו זמינות בצורות, גדלים, צבעים...
קרא עוד »
אוג 02, 2022
ניתוח אורטוגנטי
ניתוח אורטוגנטי הוא ניתוח לכל דבר, כולל בדיקות מעמיקות, טיפולים מקדימים ואשפוז. כל מי שנקבע תור...
קרא עוד »
יונ 19, 2017