מבחן יעל

מבחן יעל

אם אתם – עולים חדשים או תושבים חוזרים המעוניינים בלימודים גבוהים בישראל או סטודנטים אשר ביצעו מבחן פסיכומטרי בשפה שהיא אינה עברית, סביר להניח שכבר שמעתם על מבחן יע"ל.  ובכן, מדובר במבחן מיון בעברית מטעם המרכז הארצי לבחינות והערכה, אותו תצטרכו לעבור בהצלחה על מנת להתקבל ללימודים אקדמאיים בכל אחד מהמוסדות להשכלה גבוהה בארץ.

מבחני יע"ל – כל מה שאתם צריכים לדעת

 

הבחינה בודקת את רמת ידיעתכם בשפה העברית, כאשר מטרתה היא לוודא שתצליחו להתמודד עם קורסים וחומרים אקדמיים בעברית.

ההרשמה למבחן יעל מתבצעת על ידי רישום באתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות והערכה, או דרך מילוי ושליחת טופס ההרשמה בדואר ישראל.

המבחן נמשך כ-שעה וחצי ומחולק לשני פרקים מרכזיים: שאלות "אמריקאיות" ומשימות חיבור והבנת הנקרא, כאשר אורכו הכולל כ-שעה וחצי.

בשלב הראשון תצטרכו לסמן את התשובה הנכונה בין ארבע אפשרויות, כאשר השאלות מתרכזות בהבנת התוכן, השלמתו וניסוחו מחדש. שלב שאלות רבות ברירה מורכב משני פרקים הנמשכים כל אחד כ-20 דקות.

בשלב השני יידרש מכם לכתוב חיבור בנושא מוגדר, אורכו של שלב זה כ-15 דקות נוספות.

בנוסף למבחנים הסטנדרטיים, המרכז להערכה הארצית מקיים בחינות יעל בתנאים מיוחדים, המיועדים לקבוצת סטודנטים בעלי איפיונים ייחודיים: בעלי לקות למידה והפרעות קשב וריכו, מגבלות פיזיות ועוד.

דוגמאות לשאלות במבחן יעל

 

פרק השאלות האמריקאיות מורכב משלושה סוגי שאלות:

בשאלות משימות ההשלמה תתבקשו להתאים מילה נכון, בין ארבע אפשרויות למשפט נתון בו חסרה מילה.  בשאלות הניסוח תצטרכו  לבחור בין ארבעת המשפטים המוצעים אשר משמעותו קרובה ביותר למשפט שמופיע בשאלה.

בשאלות הבנת הנקרא מופיע קטע טקסט, אשר אורכו כ-20 שורות. עליכם להבין את המשמעות של הקטע ולענות על השאלות, תוך כדי בחירה בתשובה הנכונה ביותר בין ארבע תשובות מוצעות.
מבחני יעל לדוגמה

מבחני יעל – חישוב הציון

 

הציון הכללי של המבחן מחושב על סמך התשובות הנכונות שסימנתם בשלב השאלות האמריקאיות והציון של החלק העוסק בחיבור. טווח הציונים בשני החלקים  נע בין 50 נקודות ל-150 נקודות והציון הסופי מהווה ציון תקן, המעניק למאבחנים אפשרות להשוואת בין תוצאות של שלל הנבחנים.

בניגוד לבדיקת התוצאות בשלב השאלות האמריקאיות (רב ברירתיות), המזכות כל תשובה נכונה בנקודה אחת ומהוות שני שליש מהציון הכללי,  הערכת התוצאות של מבחן החיבור מתבצעת על ידי שני מאבחנים, כאשר כל אחד מהם נותן לחיבור ציון נפרד. הציון הסופי עבור החלק הזה במבחן הינו הציון הממוצא של שני המאבחנים. משקלו של הציון בפרק זה מהווה שליש מהציון הכללי.

מידע נוסף על מבחן יעל

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מוצרים טבעיים לכל המשפחה
אם אתם רוצים לשמור על המשפחה שלכם חסינה ובריאה, ולעשות זאת באמצעות מוצרים טבעיים: חשוב שתדעו, כי כיום -...
קרא עוד »
יול 14, 2019
רפואה משלימה לחולי סרטן
טיפולי סרטן אלטרנטיביים כמו היפרתרמיה, אינם יכולים לרפא סרטן, אך הם עשויים לספק הקלה מסוימת מסימנים...
קרא עוד »
דצמ 19, 2021
סוגים שונים של אגרנות כפייתית
אגרנות כפייתית מסווגת בראש ובראשונה בהתאם לאופי תכולת האגרנות הנאגרת ונאספת על ידי האגרן הכפייתי....
קרא עוד »
מאי 16, 2017