לימודי רפואה בחו"ל – כך תכינו את עצמכם

רופא

להיות רופא/ ה טובים זוהי משימה לא פשוטה. מי שבחר במקצוע הרפואה בעצם לוקח על עצמו אחראיות מאד גדולה לחיי האדם ואין זה משנה מה מבין מקצועות הרפואה הוא בחר. לימודי רפואה דורשים הרבה ריכוז, הבנה לעומק, וכן גם שעות לא שגרתיות- מקצוע הרפואה אינו מתאים לכולם ולכן מי שבחר במקצוע הזה יודע שהוא מבצע סוג של שליחות גדולה מאד שיש להעביר אותה הלאה ולטפל בצורה מקצועית בחולה. אבל זה לא נגמר פה , כדי שרופא/ ה יהיו באמת מקצועיים עליהם ללמוד שנים רבות את מקצוע הרפואה וכדי להיות כאלו הם צריכים להתקבל ללימודי רפואה בבתי הספר המתמחים בתחום זה.

בית ספר לרפואה- איך מתקבלים?

רבים מן הסטודנטים הרוצים לממש את חלומם ולהיות רופאים מצליחים ומצילים חיים בישראל מחליטים דווקא ללמוד בחו"ל משום שבחו"ל יש מבחר גדול יותר של בתי ספר לרפואה וסטודנט ישראלי שרוצה להרחיב אופקים וללמוד את תחום הרפואה בצורה הרבה יותר מקצועית ומורחבת יבחר בלימודים בחו"ל. היעד המרכזי ביותר ללימודי רפואה הוא אירופה.

כל אוניברסיטה המתמחה בתחום הרפואה תבקש מכם להציג תעודת בגרות מלאה ולהיבחן במבחני כניסה במגוון מקצועות כמו: פיזיולוגיה,פיזיקה, ביולוגיה, אנטומיה, כימיה. אלו מבחני הכניסה הראשוניים שכל אוניברסיטה מציבה לעצמה. במידה ועברתם את המבחנים הללו הסטטוס שלכם הוא סטודנטים לרפואה.

מבחר אוניברסיטאות- איך יודעים מה מתאים?7

כפי שהוזכר , באירופה יש הרבה מוסדות לימוד בתחומי רפואה מגוונים והשאלה העיקרית היא איך יודעים מה לבחור? איזו אוניברסיטה לרפואה אכן תתאים. אז כדאי לברר את הדברים הבאים עם עצמכם:

  • באיזו שפה תרצו ללמוד את לימודי הרפואה שלכם? האם באנגלית או אולי שפה זרה אחרת או נוספת.
  • באוניברסיטה הספציפית שבחרתם האם יש שם סטודנטים ישראלים שתוכלו ליצור איתם קשר ואף ללמוד יחד איתם?
  • מה שכר הלימוד שכל אוניברסיטה מציעה- האם תוכלו לעמוד בשכר הזה?

אלו ועוד שאלות רבות שכדאי לברר מראש טרם לימודי הרפואה בחו"ל.

דברים חשובים נוספים שכדאי לבדוק

האוניברסיטה שבחרתם ללמוד בה האם היא מוכרת בישראל ע"י משרד הבריאות- דבר חשוב מאד אחרת לא תוכלו לממש את החלום ולהפוך לרופאים מהשורה הראשונה.

מומלץ לעשות סקר בין כמה אוניברסיטאות לצורך השוואה אם זה ביחס לסטודנטים, מחיר ועוד.

להירשם לאוניברסיטה כזו או אחרת תמיד תוכלו לעשות זאת אבל תהיו פזיזים מידי בדקו היטב לפני הרישום ותבררו את כל הפרטים. ושיהיה בהצלחה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עבודה מועדפת בחקלאות
בין התכניות המבוקשות לחיילים שסיימו את שירותם הצבאי ומאפשרות להם להתאקלם בקלות יחסית באזרחות, היא...
קרא עוד »
ינו 11, 2016
קביים לידיים חופשיות
הקביים הגבוהות המוכרות לנו, אינן מאפשרות למטופל לבצע פעולות בסיסיות בחיי היום יום ולכן יוצרות תסכול...
קרא עוד »
יונ 03, 2020
3 סיבות מדוע כדאי לעשות חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב אינם מיועדים רק למראה. הם יכולים גם להגן על המכונית מפני קרני UV מזיקות וחום. חלון...
קרא עוד »
נוב 28, 2022