איפה ישראלים לומדים רפואה?

איפה ישראלים לומדים רפואה?

צעירים וצעירות אשר מעוניינים ללמוד רפואה, לא בהכרח ממהרים לעשות את זה בישראל. נכון שעל פניו, הרבה יותר קל מבחינות שונות לצעירים ישראלים ללמוד רפואה באוניברסיטה מקומית, הבעיה היא, שיש מעט מאוד מקומות, באופן יחסי, שמלמדים רפואה, הביקוש הוא גבוה והתנאים לקבלה הם מאוד קשים. 

לכן, לא מעט צעירים וצעירות ישראלים בוחרים לצאת וללמוד בחו"ל. לשמחתם, יש לא מעט מוסדות אליהם אפשר להתקבל בתנאים קצת יותר טובים מאשר בארץ, העלויות הן לא בהכרח גבוהות, ניתן למצוא מלגות שונות שעוזרות במימון הלימודים ומעבר לכך, הרי שמדובר בחוויה מאוד משמעותית ורצינית. צריך לציין עוד, שאפשר למצוא מקומות כמו תל אביב מדיקל קולג', שמהווה מכינה ללימודי רפואה בחו"ל, מה שכמובן מקל במידה ניכרת על היכולת להתקבל ללימודים במוסדות וכן להשתלב שם באופן טבעי. 

היכן ישראלים בוחרים ללמוד רפואה? 

כשמסתכלים על המפה, היכן מרבית הישראלים לומדים רפואה, אפשר לראות שילוב של מדינות שונות, כאשר ניתן למצוא ביניהן קשר כזה או אחר. צריך להדגיש, שלימודים בחו"ל, על פניו הם דבר יותר שכיח היום, אך גם בעבר לא מעט ישראלים למדו רפואה ומקצועות אחרים בחו"ל, בפרט לפני עידן המכללות, אז היה מעט מאוד מקומות ללמוד בהם מקצועות שונים.

החלוקה היא פחות יותר כזו. לא מעט צעירים ערבים לומדים בירדן, טורקיה וכן במדינות מזרח אירופה, שם אנחנו יכולים למצוא גם לא מעט צעירים יהודים. מדינות כמו הונגריה, רומניה, סלובקיה, רוסיה ומדינות אחרות, שם יוקר המחייה הוא נמוך ותנאי הקבלה יחסית נוחים. 

מעבר לכך, לא מעט ישראלים בוחרים ללמוד רפואה באיטליה, גרמניה והולנד. מי שיכול להרשות לעצמו מבחינת עלויות ותנאים, נוסע ללמוד בארצות הברית או לאנגליה.


פרטים נוספים בתל אביב מדיקל קולג': https://telavivmedicalcollege.co.il/

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הסרת שיער בלייזר – כל היתרונות
הסרת שיער בלייזר הוא טיפול מאוד נפוץ שנועד למנוע את צמחית השיער במקומות מסוימים בגוף. נוהגים לבצע את...
קרא עוד »
אפר 03, 2019
מכשיר מיקרונידילינג
מכשיר Microneedling הוא מכשיר כף יד קטן שניתן להשתמש בו כדי לספק הזרקות מבוקרות ברמה נמוכה של חומרים שונים...
קרא עוד »
אוק 23, 2022
מטבח – הלב של הבית
לבנות את הבית החדש שעליו חלמתם מזה שנים זה דבר מרגש ללא כל צל של ספק, ובהחלט כדאי להשקיע מחשבה בתכנון...
קרא עוד »
אוג 01, 2014