מה ציון הפסיכומטרי שצריך כדי להתקבל ללימודי רפואה?

פסיכומטרי לימודי רפואה

לא מעט אנשים מעוניינים להתקבל ללימודי רפואה, דבר שמעלה את ציון הפסיכומטרי הדרוש ומקשה על תהליך הקבלה. כתוצאה מכך, ניתן לראות יותר ויותר אנשים שנאלצים לעבור מספר פעמים את הבחינה הפסיכומטרית, מתוך התקווה לשפר את הציון שלהם ולהתקבל ללימודים. יש צורך בממוצע בגרויות גבוה, ציון פסיכומטרי גבוה וכמובן לא מעט נחישות, אחרת הסיכוי שלכם להתקבל שואף לאפס. האוניברסיטאות בארץ מחמירות במיוחד בתנאי קבלה ללימודי רפואה, היות ומספר המקומות מוגבל אך הביקוש לא מפסיק לעלות. כתוצאה מכך, יש צורך לעמוד בסכם גבוה, הכולל את שקלול הציון הפסיכומטרי בנוסף לממוצע הבגרויות. כך שציון הפסיכומטרי שתצטרכו להוציא כדי להתקבל ללימודים, תלוי מאוד בממוצע הבגרויות שלכם. בחלק מהמקרים, מומלץ קודם כל לשפר בגרויות, ורק לאחר מכן לגשת לבחינת הפסיכומטרי.

כל מה שחשוב לדעת לגבי ציון הפסיכומטרי שלכם לצורך קבלה ללימודי רפואה

קודם כל, חשוב לזכור כי לכל אוניברסיטה יש את רף הקבלה שלה ואת צורת החישוב שלה, לכן מומלץ לבחון זאת לעומק בטרם מחליטים מהו הציון שדרוש לכם. ניתן היום להתקבל לתכנית ה – 6 שנתית של לימודי רפואה, או לחילופין לגשת ישר לתכנית ה – 4 שנתית, אשר דורשת תואר ראשון בביולוגיה בממוצע גבוה. מעבר לציונים הגבוהים, יש צורך גם לעבור מבחן אישיות, בהתאם לדרישות האוניברסיטה שאליה תרצו להתקבל. בכל אופן, יש לשים לב כי ישנם קורסי הכנה לפסיכומטרי (ראו באתר https://www.academetry.co.il) אשר מיועדים לכלל האוכלוסייה, קורסים אלו מובילים לרוב לציון פסיכומטרי ממוצע של 540. לעומת זאת, מועמדים ללימודי רפואה זקוקים לציון ממוצע של כ – 740 כדי להתקבל, דבר שמחייב אותם ללמוד בקורס ייעודי שנפתח במיוחד עבורם. מי שיבחר לקחת קורס רגיל, עלול למצוא את עצמו במהרה משפר ציון באמצעות קורס ייעודי או לחילופין שיעורים פרטיים. לכן מומלץ מראש לגשת לקורס המתאים לכם, במטרה לחסוך כסף, זמן ומאמץ.

לסיכום, לא פשוט להתקבל ללימודי רפואה, היות והדבר דורש ציונים גבוהים, השקעה רבה והמון נחישות והתמדה. יש צורך לעמוד בסכם של ציוני בגרות גבוהים בשילוב ציון פסיכומטרי העומד בממוצע על כ – 740.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם תמי 4 שווה את זה?
השימוש במים הינו חיוני לקיומנו ובחודשים מסוימים במהלך השנה, בעיקר בחודשי הקיץ, אנו צורכים אפילו יותר...
קרא עוד »
אוק 24, 2021
שאיבת שומן מהבטן
שאיבת שומן מהבטן הבטן שלנו עם מקום מרכזי בגוף היא המקום שאליו נכנס האוכל מתעכל וממנו היא יוצאת והיא...
קרא עוד »
נוב 13, 2021
הפסיקו לעשן עם סיגריה אלקטרונית
כמה פעמים יצא לכם להגיד לעצמם שממחר מפסיקים לעשן? אין משהו יותר מורכב בעולם מאשר להפסיק לעשן, כי ההרגל...
קרא עוד »
מרץ 24, 2013