מחלות קרנית העין

מחלות עין

קרטוקונוס זו מחלה של קרנית העין והיא מתחוללת כאשר נוצר עיוות בצורה שלה. לרוב קורה במקום הצורה העגולה של הקרנית היא הופכת להיות דומה יותר ויותר לחרוט והתוצאות קשות: עיוות הקרנית גורם לעיוות משמעותי בראיית המציאות. בדרך כלל המחלה לא מתרחשת רק בעין אחת אלא בשתי העיניים אך קצב התקדמות המחלה יכול להיות שונה מאוד בין עין אחת לשניה. השכיחות של המחלה באוכלוסייה לא מאוד גבוהה והיא לרוב עוברת בתורשה אך לא ידועים כל הגורמים לה. מבחינת קבוצות הסיכון ניתן לדבר על קבוצות כמו:

  • גנטיקה: אנשים שמישהו מבני משפחתם חלה במחלה עלולים להיות חשופים לה יותר.
  • אלרגיות: אנשים שסובלים מתופעות חוזרות ונשנות של אלרגיות בעיניים.
  • תופעות כמו: אסטמה, שפשוף אגרסיבי של העין וכדומה

איך מזהים?

קרטוקונוס היא מחלה שיש לה מספר סימפטומים שונים כמו: כתמים בשדה הראיה, הופעת הילות אור סביב מקורות אור בוהקים, קושי באבחנה בין צבעים וירידה חמורה בחדות הראיה. כל התופעות האלה צריכות להדליק נורת אזהרה וחשוב ביותר לפנות כמה שיותר מהר לבדיקה. כפי שקורה לגבי מחלות אחרות, גם כאן יש משמעות לשאלה כמה מהר נטפל בדברים וכמה מהר נאבחן אותם, כך שעדיף להיבדק מייד עם תחילת התחושות.

האם יש טיפול?

בשלבים הראשונים של המחלה משקפיים יוכלו לעזור אך ככל שהמצב מתדרדר מתעורר יותר ויותר הצורך לעבור לעדשות מגע מיוחדות. עם התקדמות המחלה למעשה הקרנית הופכת להיות יותר ויותר דקה עד למצב שבו נוצרות צלקות על גביה וכך כושר הראיה נאבד לחלוטין. קיימים סוגים שונים של טיפולים במחלה ולכל אדם יכול להיות טיפול אחר שיגרום לו להתמודד עם המצב כמה שיותר טוב כך שחשוב לראות מומחה שאיבחן וימליץ.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
המסת צלוליט – לכמה זמן זה נמשך
צלוליטיס זה לא נחלתן של נשים בעלות עודף משקל בלבד, מדובר על מה שהוא במידה רבה יותר מהכל נטייה גנטית. כך...
קרא עוד »
ינו 24, 2022
מזרן ויסקו – למה הוא כל כך פופולרי?
מזרן ויסקו הוא סוג של מזרן מיטה שיש לו שכבת אוויר באמצע. הוא נועד לספק תמיכה ולהפחית נקודות...
קרא עוד »
יול 01, 2022
מה הדבר החשוב ביותר בכדי להצליח בחיים?
כל אחד יודה כי הדבר החשוב ביותר בחייו הוא להצליח בחיים. השאלה המרכזית היא כיצד ניתן להצליח בחיים? מה...
קרא עוד »
אוק 27, 2017