ממה נגרם קטרקט ומתי צריך לעבור ניתוח קטרקט?

ניתוח קטרקט

קטרקט הוא סוג של אטימות ועכירות של העדשה העינית, שיכולה להתרחש בעין האנושית וגם אצל בעלי חיים. זה יכול לגרום לבעיות ראייה, כגון ראייה מטושטשת או ראיית לילה לקויה, אפילו עיוורון במקרים בהם המחלה אינה מטופלת.

הטיפול העיקרי בקטרקט הוא ניתוח קטרקט. זה נעשה על ידי הסרת העדשה העכורה והחלפתה בעדשה מלאכותית, שבדרך כלל יש בה עדשת פלסטיק משובצת בתוכה. בשורה התחתונה, קטרקט הוא עכירות של עדשת העין. זה בדרך כלל משפיע על אנשים מבוגרים עם ניוון מקולרי הקשור לגיל, אבל זה יכול להופיע בכל גיל ובכל עין.

מה לדעת על קטרקט בעין או בעיניים? האם תרופות עוזרות?

קטרקט הוא אטימות בעדשה שחוסמת אור מלהגיע לרשתית, מה שהופך את הראייה למטושטשת ומעורפלת. ניתן להסירו בניתוח, אך לעיתים מטפלים בו גם בתרופות. קטרקט הוא סוג של מחלה שבה העדשה בעין הופכת עכורה. זה נגרם בדרך כלל מהצטברות של חלבונים הנקראים גופי קטרקט, שמתקבצים יחד ויוצרים גרגירים קטנים המפריעים לחדירת אור לעין.

זכרו, קטרקט הוא עכירות של עדשת העין שעלולה להוביל לעיוורון. זה משפיע על כמעט מחצית מכלל האנשים מעל גיל 65 בצפון אמריקה ובאירופה. בישראל, אותה אוכלוסייה של גילאי 65+ עשויה להיות חשופה להתפתחות של מחלת עיניים זו.

מה התסמינים של מחלת קטרקט?

התסמינים השכיחים ביותר הם ירידה בראיית לילה, ראייה מטושטשת, סנוור, ראייה כפולה ורגישות לאור או צללים. במקרים מסוימים, זה גם עלול לגרום לכאב או רגישות למגע או ללחץ. במקרים פחות נפוצים, מחלת קטרקט יכולה להוביל למיגרנות חמורות ביותר המובילות לסחרחורות, כאבי ראש, בחילות ועוד.

חשוב לדעת, ניוון מקולרי וקטרקט הם הגורמים המובילים לעיוורון בעולם. זה משפיע על העדשה, מה שמוביל לערפול העדשה ובדרך כלל משפיע על עין אחת. בחלק לא קטן מהמקרים, הקטרקט יופיע ב-2 העיניים של האדם.

ממה נגרם קטרקט בעיניים?

מחלת קטרקט היא הגורם המוביל לעיוורון בעולם. קטרקט נגרם על ידי מספר גורמים כגון גיל, עישון, סוכרת וטראומה מספורט או פעילויות אחרות. התסמין השכיח ביותר הוא ירידה בראייה עקב אובדן שקיפות בעדשה – הן חדות ראייה והן טווח ראייה עלולים להיפגע ממצב זה.

צריכים ייעוץ נוסף? צרו קשר עם רופא עיניים לטיפול בקטרקט, מה שכנראה יוביל אתכם להתעניין בהליכים כמו ניתוח קטרקט. זכרו, ניתוחי קטרקט הם הליכים כירורגיים לכל דבר, ככה שחשוב לקבל ייעוץ רפואי הולם טרם עולים על שולחן הניתוחים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פתיחת היתרונות המפתיעים של סבונים טבעיים
סבונים טבעיים ידועים זה מכבר בזכות תכונות הניקוי העדינות והמרכיבים המזינים את העור. עם זאת, ישנם מספר...
קרא עוד »
פבר 16, 2024
כדורי הרזייה
מכירים את זה שאתם מחליטים לאמץ אורח חיים בריא ולוקחים אחריות על המשקל שלכם ועל התחושה הכללית, אך הגוף...
קרא עוד »
דצמ 01, 2019
הרמת גבות בחוטים
טיפולי אסתטיקה ושינוי מראה, הפכו עם השנים לטיפולים הרבה יותר נגישים מבעבר. אם פעם הייתם צריכים להזמין...
קרא עוד »
ספט 29, 2020