מתי צריך עדשות מגע צילינדר?

בעיות ראייה וגלאוקומה

עדשות מגע עם צילינדר הנן עדשות מגע המיועדות לאנשים הסובלים מבעיה הקרויה "אסטיגמציה". אסטיגמציה היא מצב בו הקרנית הינה אליפטית, ולא עגולה כפי שהיא צריכה להיות במצב הרגיל שלה. כתוצאה מכך, קרני האור אינן מתמקדות בנקודה אחת על הרשתית – בנקודה המרכזית – אלא בשתי נקודות על פניה.

עניין זה יוצר מצב בו הראייה אינה תקינה וחדה כפי שהיא אמורה להיות. על מנת שהראייה תהיה תקינה וחדה, על קרני האור לעבור דרך הקרנית אל עבר העדשה, ולהתמקד בנקודה אחת בלבד. הקעירות הזו של הקרנית במצב של אסטיגמציה היא היוצרת מצב בו קרני האור נשברות ומתמקדות במקומות שונים בעין, במקום בנקודה המרכזית שבה. כך, מופיע קוצר ראייה או ראייה מעוותת.

עדשות מגע צילינדר

עדשות מגע צילינדר הנן עדשות מגע שמטרתן לטפל במיקוד של קרני האור על פני הרשתית. כיום, ניתן להשיג עדשות אלה בפורמט של עדשות רכות או קשות, בהתאם לרמת האסטיגמציה של הפציינט. באופן זה, ניתן לטפל כמעט בכל רמה של אסטיגמציה.

  • עדשות רכות – מדובר בעדשות המגע הנחשבות כטובות ביותר לבריאות העין. עדשות אלה הנן פופולריות במיוחד בקרב אנשים בעלי בעיות ראייה, היות והן נוחות מאוד להרכבה ואינן מורגשות כלל על העין. יתרונן של עדשות אלה נעוץ בכך שניתן להעביר בקלות נוזלים וחמצן אל העין גם בעת שהעדשה נמצאת על העין. לרוב, מדובר בעדשות חד-פעמיות, אותן ניתן להרכיב באופן יומי, שבועי או חודשי, כאשר העדשות האיכותיות ביותר הנן העדשות אותן יש להחליף על בסיס יומיומי.
  • עדשות קשות – עדשות קשות מיועדות למצב בו קיימת בעין אסטיגמציה קשה, עניין שלא מותיר ברירה אלה להשתמש בעדשות קשות. לרוב, עדשות אלה ניתנות לפציינט על פי מרשם, ומשמשות אותו לתקופת זמן של שנה- שנתיים.

מי יכול להתאים לי עדשות מגע צילינדר?

לרוב, כאשר לא מדובר בבעיה מסובכת במיוחד, אופטומטריסט הוא האיש המסייע לפציינט בהתאמת עדשות המגע הנכונות עבורו. במידה והאופטומטריסט יזהה בעיה שהינה מעבר לטווח הידע והטיפול שלו, הוא כבר ידאג להפנות את המטופל לרופא לצורך התאמה נכונה של העדשות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
F מול מחלת מקצוע
בדרך כלל אנחנו נוהגים לשמוע את הביטוי תאונת עבודה, בהקשר לתאונות או מחלות שנגרמות בזמן שהותנו...
קרא עוד »
אוג 12, 2019
קריטריונים להיפראקטיביות
צריכים להתקיים שישה או יותר מהתסמינים הבאים לפחות במשך 6 חודשים. משפיעים באופן שלילי על התפקוד...
קרא עוד »
מרץ 29, 2016
יתרונות של כלבנות טיפולית
הכלבים הם עדות לכך שמדובר בחברו הטוב ביותר של האדם, את המסקנה הזו ניתן לראות בעזרת טיפולים שונים...
קרא עוד »
יול 10, 2016