קרטוקונוס תסמינים ודרכי טיפול

קרטוקונוס היא הפרעת עיניים מתקדמת המאופיינת בהידללות ובליטה של הקרנית, מה שמוביל לעיוותים ולליקויים בראייה. גילוי מוקדם של קרטוקונוס הוא חיוני להתערבות וניהול בזמן. במאמר זה, נחקור את התסמינים הנפוצים הקשורים לקרטוקונוס, ונעזור לאנשים לזהות את הסימנים כדי לשמר את הראייה שלהם.

שינויים תכופים במרשם משקפיים:

קרטוקונוס גורם לעיתים קרובות לשינויים מהירים בשגיאת השבירה, מה שמחייב עדכונים תכופים במרשם המשקפיים. אנשים עם קרטוקונוס עשויים לגלות שהמרשם שלהם משתנה כל כמה חודשים, מכיוון שצורת הקרנית הלא סדירה משפיעה על חדות הראייה שלהם.

ראייה מטושטשת או מעוותת:

אחד התסמינים העיקריים של קרטוקונוס הוא ראייה מטושטשת או מעוותת. כאשר הקרנית מאבדת את צורתה הרגילה והופכת דמויית חרוט, היא משפיעה על האופן שבו האור חודר לעין, מה שמוביל לעיוותים חזותיים. הטשטוש והעיוות כחלק מתופעת קרטוקונוס תסמינים עלולים להחמיר עם הזמן, ולהפוך את זה למאתגר לקרוא, לנהוג או לזהות פנים.

רגישות מוגברת לאור:

אנשים רבים עם קרטוקונוס חווים רגישות מוגברת לאור, מצב המכונה פוטופוביה. חשיפה לאור בהיר או לאור שמש עלולה לגרום לאי נוחות, בוהק ומאמץ בעיניים. הגנה על העיניים מפני אורות בהירים או שימוש במשקפיים כהים יכולים לעזור להקל על תסמינים אלה.

תמונות מרובות:

סימפטום נפוץ נוסף של קרטוקונוס הוא תפיסה של רוחות רפאים או תמונות מרובות של אובייקט בודד. הצורה הלא סדירה של הקרנית גורמת להתפזרות קרני האור, מה שמוביל לתמונות חופפות או כפולות. זה יכול להקשות על התמקדות באובייקטים ספציפיים ולהוביל להפחתת בהירות הראייה.

הילות וזוהר:

קרטוקונוס עלול לגרום להופעת הילות סביב האורות, במיוחד בלילה או בתנאי תאורה חלשה. סנוור מפנסים מתקרבים או מקורות אור בהירים יכולים להיות מטרידים במיוחד, מה שהופך אותו למאתגר לנהוג בלילה או בסביבות מוארות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תרופות סבתא לעיניים יבשות
כמו לגבי כל בעיה רפואית או מצב פיזיולוגי שלילי, גם לעיניים יבשות יש שורה של "תרופות סבתא" המקושרות...
קרא עוד »
יונ 09, 2014
לחבק את הטבע: היתרונות הנסתרים של סבונים בעבודת יד
בעולם שנשלט יותר ויותר על ידי מוצרים בייצור המוני, סבונים בעבודת יד מייצגים חזרה מרעננת לשורשים...
קרא עוד »
נוב 22, 2023
הטיפולים הרפואיים של גאורגיה: מדריך להתאמה
בנוף המגוון של שירותי הבריאות של גאורגיה, התאמתם של טיפולים רפואיים כמו הסרת נקודות חן באתר של ד"ר חן...
קרא עוד »
דצמ 31, 2023