טיפול באורטיקריה באמצעות רפואה סינית

רפואה סינית

אורטיקריה הינה מחלת עור שיכולה להופיע בכל גיל והשכיחות שלה באוכלוסיה עומדת על כ- 20%. המחלה מאופיינת בפן אקוטי, שיכול לחלוף מעצמו עד כ- 6 שבועות מיום ההתפרצות ובפן הכרוני שמטריד לאורך זמן רב יותר עם התפרצויות חוזרות ונשנות.

מפאת התסמינים המעיקים והטורדניים של המחלה, רבים פונים לקבלת טיפולים קונבנציונאליים אצל הרופא שלעיתים אינם תורמים להקלה משמעותית. למעשה, יותר ויותר מחקרים מראים כי דווקא האלטרנטיבה, הלא היא הרפואה הסינית המבוססת, מצליחה לטפל באורטיקריה בצורה טובה יותר. בשורות הקרובות נציג את אפשרויות הטיפול המוצעות בהקשר זה.

בעבר הזכרנו את הרפאוה הסינית גם בהקשרים הבאים:ף

אז מהי אורטיקריה?

אורטיקריה הינה מחלת עור שבאה לידי ביטוי בנגעי עור מגרדים ומעקצצים שיכולים להופיע בגדלים שונים, החל מקוטר של מספר מילימטרים ועד למספר סנטימטרים. ניתן להצביע על מספר סיבות להופעת אורטיקריה, בין היתר תגובה אלרגית לתרופות או מזונות, מצבים רגשיים ובעיות של מערכת החיסון.

הרפואה המערבית מטפלת באורטיקריה באמצעות הרחקה מהגורם שגרם לה (במידה וידוע) ו/או תוך שימוש במספר תרופות כגון אנטיהיסטמינים, סטרואידים, נוגדי לויקוטריאנים, תרופות נוגדות דיכאון ממשפחת הטריציקליים ועוד. יחד עם זאת, בכל הקשור לאורטיקריה, הרפואה המערבית פעמים רבות אינה מצליחה להתמודד עם התופעה שהופכת לכרונית ופוגעת באיכות החיים. האלטרנטיבה הפופולארית והיעילה ביותר לדעת רבים היא הרפואה הסינית.

יתרונות הרפואה הסינית בטיפול באורטיקריה

הרפואה הסינית הינה רפואה אלטרנטיבית שרווחת בכל רחבי העולם כבר אלפי שנים. ברפואה זו ניתן למצוא מגוון רב של שיטות שעיקר היתרונות שלהן הוא אי הפרעה לטיפול המערבי הקונבנציונלי, היעדר תופעות לוואי, קבלת הטיפולים בכל גיל ובכל מצב (לעיתים אף בהריון) ואחוזי הצלחה משביעי רצון. ברפואה הסינית ניתן למצוא 3 התמחויות שמציעות התמודדות עם אורטיקריה :

  • דיקור סיני – המטפל מוצא את ערוצי האנרגיה החסומים שגורמים לתופעות הנגעים והגירודים המרגיזים, מבצע דיקור עדין במקום ומשחרר אותם. בעקבות זאת חלה עלייה ביכולתו של הגוף לרפא את עצמו עד לשיפור משמעותי בתסמינים.
  • צמחי מרפא – צמחי מרפא סיניים בודדים או תערובות שונות נמצאו כמשפרים בצורה משמעותית את תסמיני המחלה וכאשר מדובר בתופעה כרונית שחוזרת על עצמה, מגדילים את מרווחי ההפוגות בין ההתפרצויות. הצמחים מכילים "פורמולות" טבעיות שונות שנדחפות כלפי העור וגורמות להקלה משמעותית.
  • שינוי תזונתי – פעמים רבות אורטיקריה נובעת מרגישות שיש לאדם למאכלים מסוימים או בעקבות תזונה שאינה מאוזנת שפוגעת במערכת החיסון והמערכת ההורמונלית. ע"פ הרפואה הסינית ניתן להתאים לאדם הסובל מאורטיקריה תזונה ייעודית שמשפרת את התסמינים וגורמת להיעלמות הבעיה ללא שימוש בתרופות.

חשוב מאוד למצוא מטפל שמתמחה לא רק ברפואה הסינית בכלל אלא באורטיקריה בפרט, על מנת שתהיה לו היכולת המוכחת לאפיין איזה טיפול הוא המתאים ביותר למטופל הספציפי.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חודש אחרי ניתוח קטרקט, למה לצפות?
בחודש הקרוב לאחר ניתוח קטרקט, הרבה אנשים יצטרכו להתמודד עם השפעות הניתוח השכיח בתחום רפואת עיניים....
קרא עוד »
אפר 10, 2023
החזר על טיפול רפואי בחו"ל
לפני שאנחנו נוסעים לחו"ל, יש שורה של דברים שאנחנו צריכים לעשות במסגרת ארגון הנסיעה. אחד מהדברים האלה...
קרא עוד »
יונ 23, 2018
תובנות עיקריות על ירידה במשקל של נשים: מה שאולי לא ידעת
יציאה למסע הרזיה יכולה להיות חוויה מאירת עיניים, במיוחד כשהיא חמושה במידע פחות מוכר אך מכריע. מאמר זה...
קרא עוד »
אפר 14, 2024