טיפולי הידרותרפיה למבוגרים

טיפולי הידרותרפיה למבוגרים

טיפולי הידרותרפיה למבוגרים הינם טיפולים פיזיולוגיים המתרחשים במים. באמצעות כוח המשיכה והחיכוך של המים ניתן להניע את האיברים בצורה שיכולה להיטיב לגוף. ההידרותרפיה הינה למעשה השימוש במים בתור אמצעי טיפולי שיכול להועיל רבות במצבי לקות שונים, כמו למשל דלקות פרקים ובעיות שריר-שלד. ההידרותרפיה שונה משחייה רגילה, כיוון שהיא כוללת ביסודה תרגילים מיוחדים המבצעים בבריכת מים חמים. טמפרטורת צריכה להיות סביב 35 מעלות צלזיוס.

טיפול בריאותי עם נשמה והנאה

להידרותרפיה יש יתרון גדול מאוד מהפן הטיפולי מזווית הראיה של המטופלים וזה מרכיב ההנאה. זה כיף לשחות, כמעט כולם אוהבים את זה. אז כשהטיפול נעשה במסגרת שחייה, יש כאן אלמנט של הנאה שמשפר את ההשתתפות ואף התוצאות הרצויות. טיפולי הידרותרפיה יכולים להועיל בלי קשר לעד כמה המפרקים פגועים. אנשים מבוגרים יכולים לעשות טיפולים אלו אם הם עברו ניתוח להחלפת מפרקים, כאבי גב, דלקת חוליות מקשחת, דלקת מפרקים פסוריאטית, דלקת מפרקים ניוונית, פגיעות עמוד שדרה ועוד. 

בגלל אופי הטיפול, ייתכן ותחלקו את הטיפול בבריכה יחד עם מטופלים אחרים אם מדובר בטיפולים קבוצתיים עם מאפיינים דומים. כמובן, אין צורך לציין שהטיפולים יהיו מותאמים לכל אחד מכן בנפרד. לרוב, המטפלים יעדיפו לצוות מטופלים לפי מחלה או לקות לקבוצה על מנת שהתרגילים יהיו מותאמים בין כולם.

איך למעשה הידרותרפיה מסייעת בשיפור הבריאות?

ראשית, חמימות המים מאפשרת להרגיע ולעסות את השרירים והמפרקים הפגועים, באופן שיהיה להם יותר חופשיות תנועה והנעה. בנוסף, בתוך המים כולנו קלים יותר, מה שאומר שהמים תומכים במשקל וזה עוזר להקל על הכאבים הנובעים מחיכוך המפרקים ולחץ המופעל עליהם בשל כוח המשיכה. בכך אנו יכולים להגדיל את טווח התנועה של המפרקים. זאת ועוד, אין ספק שהידרותרפיה רבת יתרונות בריאותיים ומקדמת שיפור בתפקוד.

>בדקו גם מסלול של לימוד שחייה בירושלים

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ריסים
ריתוך ריסים היא טכניקה שניתן להשתמש בה להנחת ריסים מלאכותיים על הריסים הטבעיים. מטרת הטכניקה הזו היא...
קרא עוד »
דצמ 21, 2022
דרכים לעצב סנטר כפול
הנתונים הטבעיים שעמם אנו נולדים הם כאלה שמותאמים לנו על ידי גנטיקה וכמובן על ידי הטבע. עם זאת במהלך...
קרא עוד »
פבר 20, 2018
ניתוחי מתיחת פנים –מה באמת חשוב לדעת?
סובלים מעודפי עור באזור הפנים והצוואר? קמטי ההבעה בפניכם מעמיקים וטיפולי ההזרקות והמילויים אינם...
קרא עוד »
יונ 06, 2017