איך מתפתח דורבן ברגל?

איך מתפתח דורבן ברגל?

דורבן ברגל זו תופעה בה מתפתחת דלקת בחלק התחתון של העקב. זו הסיבה הרווחת ביותר לכאבים באזור כף הרגל. לאורך החלק התחתון של כף הרגל קיימת רצועה שנקראת חיתולית כפית.

הרצועה הזו מקשרת בין העקב לבין כל אצבעות הרגליים, כמו כן היא תומכת בקשת של כף הרגל. כאשר יש עומס יתר על הרצועה הדבר עלול לגרום לנזק לרקמות ולגרום גם לכאבים ולדלקת. דורבן מגדיר מצב בו מתפתחת דלקת בחיבור של הרצועה לחלקו הקדמי והתחתון של העצם.

מה עלול לגרום להתפתחות התופעה?

אנשים שעומדים הרבה, מרבים ללכת, לרוץ או לקפוץ משך זמן ממושך עלולים לסבול מהתופעה. במיוחד אם הפעילות הזו מתבצעת על משטחים קשים. אנשי מקצוע שנוטים לפתח דורבן הם מורים, מלצרים, עובדים במפעלים, שחקני כדורגל וכדומה. כמו כן יש גורמים נוספים שעלולים לחשוף את האדם לסיכון מגבר.

בין היתר מדובר על השמנת יתר שמביאה ללחץ גדול יותר על הרצועה, נעילת נעליים שאינן מתאימות או נעליים ישנות, כפות רגליים במבנה שטוח או כאלו שיש להן קשת מוגבהת.

מהם התסמינים של דורבן?

התסמין הראשון והבולט של התופעה היא כאבים משמעותיים באזור העקב. את הכאב הזה נוטים לחוש במיוחד לאחר שינה או מנוחה ארוכה. יש אנשים שיתארו את הכאב כעמום, לעומת אחרים שחווים כאב דוקר. יש גם מי שיגדיר את הכאב כצריבה. מרבית הסובלים מתלוננים על כאב גם לאחר קימה מישיבה ממושכת, עמידה ממושכת וכן בעת עלייה במדרגות.

יש מקרים בהם הכאב ייחלש לאחר דקות מספר של פעילות. אם כי יש מקרים בהם הכאב עלול לתקוף שוב ושוב במהלך היום.

מתי יש לפנות לרופא?

כאשר יש כאבים בעקב או בכף הרגל, במיוחד כאשר קמים בבוקר. כמו כן במקרים בהם יש כאבים שלא מגיבים לטיפול. כמו כן כאשר יש אדמומיות, חום מקומי ושטפי דם. במידה והכאבים מתפשטים לאזורים נוספים וגורמים לתחושה של נמלול או זרמים בעקב.

יש לטפל בתופעה ולא להזניח כדי לפתור את הבעיה ולטפל בדלקת כדי לרפא את כף הרגל. כמובן שגם שימוש במדרסים יכול למנוע את החמרת המצב.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סיגריה אלקטרונית- כי בריאות היא לא רק סיסמה ריקה
העולם הולך ונעשה בריא יותר וזו כבר כמעט עובדה מוגמרת. מי שמביט סביבו יראה פחות ופחות מעשנים ויותר...
קרא עוד »
יול 17, 2019
מערכת טיהור מים – יתרונות
ללא מים אף אחד מאתנו לא יוכל לחיות. המים הם המצרך הכי בסיסי והכי הכרחי לקיום חיים. כאשר אנחנו שותים כוס...
קרא עוד »
נוב 15, 2015
גרביים להמרצת מחזור הדם – מה זה אומר ואיך בוחרים?
אחד מפריטי הלבוש שאנו פחות שמים אליהם לב כאשר אנו רוכשים אותם - הן גרביים. כן אותן כפפות בד שאמורות...
קרא עוד »
דצמ 15, 2019