מתכונים לילדים: לבשל עם הילדים

מתכונים לילדים

מאת: בלוג המתכונים של סוגת

 

לילדים יש משיכה טבעית למטבח מגיל צעיר. הם תמיד אוהבים לתחוב אצבעות לבלילה בזמן שאימא מכינה עוגה, ללקק את השאריות מהקערה הגדולה ולהתבונן בהשתאות באבא או באימא כשהם חותכים את הירקות למרק. המטבח הוא מעין מעבדה קסומה שבה רוקחים דברים ועושים דברים של אנשים גדולים ואחראיים. העניין הוא שהרבה הורים לא רוצים שהילדים יתרוצצו להם "בין הרגליים" בזמן הבישולים כדי שלא יחטפו כוויה מהשמן המבעבע במחבת או יכניס ידו לסיר עם מים רותחים. מה גם שכשמנסים לתקתק ארוחה זריזה אין זמן לשים עין על הילד ולראות מה הוא עושה.

 

מצד שני, אם אתם לא רוצים שהילדים שלכם יגיעו לגיל שלכם ולא יידעו להכין אפילו חביתה (ואנחנו מכירים כמה מבוגרים כאלה שלא יודעים), כדאי להתאזר בים של סבלנות, לפנות זמן, לקחת בחשבון שהולך להיות בלגן ולכלוך, ולבשל ביחד עם הילדים מדי פעם. עם הגישה הנכונה זו יכולה להיות חוויה נפלאה גם לכם וגם לילדים.

 

מה למשל כיף להכין עם הילדים? את מה שהם הכי אוהבים – מתכונים לילדים שיש בהם מתוק ובצק. בואו נכין אתם ביחד עוגיות, כאלה שהן קלות להכנה ותמיד מצליחות. הילדים מצדם ייהנו גם מתהליך ההכנה וגם מהתוצאה. תכינו מספיק בשביל שהם יוכלו להביא אחר כך לכיתה ולכבד את כל החברים!

מתכון עוגיות שחורות ולבנות
קודם כל, מה אנחנו צריכים?

2 וחצי כוסות קמח
חצי כוס סוכר לבן סוגת
שני חלמונים, טרופים היטב
כף אחת של תמצית וניל
כף אחת של קליפת לימון מגוררת
מעט מלח
200 גרם חמאה קרה, קוביות
שתי כפות אבקת קקאו
ועכשיו, מה אנחנו עושים?

  1. שופכים ביחד עם הילד לתוך קערה את הקמח, החלמונים, תמצית הווניל, הלימון והמלח. אפשר כל פעם להגיד לו שם של מרכיב והוא ישפוך בעצמו.
  2. מוסיפים את החמאה ולשים לבצק אחיד. הילדים מתים על הקטע של הלישה.
  3. מחלקים את הבצק לשניים. לחלק אחד מוסיפים את הקקאו.
  4. שמים את שני החלקים במקרר בניילון נצמד לכמה שעות. אומרים לילדים שאין מה לעשות, אבל חייבים להתאזר במלא סבלנות כי זה שווה את זה!
  5. ועכשיו לחלק היצירתי והכיפי – יוצרים צורות שונות ומשונות כיד הדמיון והפנטזיה וגם אפשר לשלם את שני הצבעים יחד בסגנונות שונים. זה החלק שבו אתם והילדים הכי תיהנו.
  6. כמעט סיימנו, אבל עדיין לא, כי צריך גם לאפות את מעשה ידינו להתפאר – אופים בחום של 200 מעלות- שימו לב שהעוגיות נאפות מהר! עשר דקות או רבע שעה לכל היותר יספיקו. בדקו מדי כמה דקות מה מצבן. מעבר לסכנת הישרפות העוגיות, הצבע הלבן יאבד מלובנו ויהפוך דומה לצבע החום של החלק השני במידה ואפיתם קצת בהגזמה.
ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך בוחרים אופטומטריסט קליני שכדאי יהיה לפנות אליו
להיות אדם שסובל מבעיית ראיה זה לא דבר שקל להתמודד איתו, ואם לא מזמן התחלתם גם אתם לחוש שיש לכם בעיית...
קרא עוד »
יונ 16, 2014
ציוני דרך בחייו של ד"ר רמי שקלים
אנשים רבים חווים תהליך של צמיחה שהוא די טבעי ומתבקש עבור כל אדם. החיים הם בעלי רבדים שאיתם יכולים...
קרא עוד »
מאי 03, 2018
מהן העלויות של אחיות פרטיות מקצועיות?
אי אפשר להתעלם מן התחלואים של עולם הרפואה הישראלי. כל מי שנזקק לשירותים בבית חולים גילה כי השירות...
קרא עוד »
יול 30, 2018