ניתוח לתעלה קרפלית ללא חתך

תסמונת התעלה הקרפלית היא מצב המשפיע על העצב המדיאני, העובר דרך פרק כף היד. זה גורם לכאב, עקצוץ וחוסר תחושה ביד ובשורש כף היד.

הסיבה לתסמונת התעלה הקרפלית אינה ידועה אך היא נגרמת בדרך כלל מפגיעות תנועה חוזרות ונשנות בשורש כף היד או עבודה חוזרת כמו הקלדה. הטיפול עשוי לכלול חבישת סד או סד להגנה על פרק כף היד, פיזיותרפיה ותרופות. ניתן להשתמש בניתוח כדי לשחרר לחץ על העצב המדיאני על מנת להקל על תסמינים של תסמונת התעלה הקרפלית.

תסמונת התעלה הקרפלית היא מצב שבו העצב המדיאני נדחס, וגורם לחוסר תחושה, עקצוץ וכאב ביד. זה יכול להיגרם על ידי תנועה חוזרת או פציעה של פרק כף היד והיד.

במקרים מסוימים, ייתכן שלא יהיה צורך בניתוח מכיוון שניתן לטפל בתסמונת התעלה הקרפלית באמצעות התערבויות לא ניתוחיות כגון סד, פיזיותרפיה או זריקות קורטיקוסטרואידים.

קיימים שני סוגי ניתוחים לתסמונת התעלה הקרפלית – ניתוח פתוח וניתוח ארתרוסקופי. ניתוח פתוח כולל ביצוע חתך בשורש כף היד כדי לשחרר לחץ מהתעלה הקרפלית בעוד ניתוח ארתרוסקופי נעשה באמצעות חתכים זעירים בזרוע במקום ביצוע חתך בשורש כף היד.

איך מבצעים ניתוח? 

ניתוח לתעלה קרפלית ללא חתך הוא הליך זעיר פולשני שניתן לבצע בהרדמה מקומית או סדציה בהרגעה תוך ורידית במידת הצורך.  הדרך הנפוצה ביותר לבצע ניתוח לתסמונת התעלה הקרפלית ללא חתך היא באמצעות חסם עצבי, שזו טכניקה המשתמשת בהרדמה מקומית וחומרי הרדמה כדי להרדים את העצבים הגורמים לכאב.

טכניקת חסימת העצבים נעשית על ידי הזרקת הרדמה מקומית לפרק כף היד, האמה והיד. ההזרקה חוסמת את העצבים התחושתיים מלשלוח אותות למוח.חסימות עצבים יכולות לשמש גם במצבים רבים אחרים ויכולות לספק הקלה לחולים במקרים מסוימים כאשר לא ניתן או מתאים לבצע ניתוח.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה חשוב לדעת על תהליך כריתת לולאה?
כריתת לולאה היא תהליך כירורגי המסיר את לולאת המעי הנמשכת מהאילאום אל המעי הגס. תהליך כריתת הלולאה...
קרא עוד »
אוג 22, 2022
הרמת סינוס בירושלים – מה צריך לדעת?
בכול הנוגע לפעילות הגוף שלנו ולאיכות החיים שלנו, חשוב שנחיה את החיים בצורה נוחה, ללא מחלות או בעיות...
קרא עוד »
מאי 09, 2022
מה זה חליטת תה קוביות?
כמעט בכל המשקאות, משתמשים בחליטה כדי להוסיף טעם למשקאות שלהם. זה בדיוק מה שקורה עם תה, כלומר אם אי פעם...
קרא עוד »
אוג 01, 2021