מאיזה גיל אפשר לעשות ניתוח אף?

ניתוח אף

רבים בני הנוער אשר מוצאים את עצמם סובלים בשל חוסר פרופורציות בין האף לפנים. יש את מי שתסבול מאף עם גבנון או בליטה שאינה מתאמה לפניה היפות, יש נער שאפו הרחב זוכה לכינויים מעליבים מהסביבה שלו, יש את מי ששבר את אפו וכעת סובל משבר בולט… וכן, הרשימה עוד ארוכה ואתם לא לבד! 

כדי לתקן את מראה האף דרוש מנתח פלסטי מעולה או רופא מנתח שיש לו ניסיון בטיפול בבעיות רפואיות ותיקון מחיצות אף, עיצוב והשתלת סחוסים, שיוף אף, טיפול בחסימות וכולי. 

ניתוח אף אף מטרתו לשלב בין עיצוב לבין פתרון בעיות רפואיות, כאשר לעיתים מדובר בניתוח פלסטי נטו ולעיתים בניתוח רפואי ללא עיצוב. 

בכל מקרה, כדי לתקן את האף או לאפשר נשימה ותפקוד טוב יותר: רצוי לבחור מנתח פלסטי מומחה ולדעת מאיזה גיל אפשר לעשות ניתוח אף. 

אז מתי אפשר להתחיל?

בתחילה חשוב להפריד בין סוגי הניתוחים ולדעת שיש שתי סיבות עיקריות לניתוח: האחת היא סיבה בריאותית שמטרתה לפתור בעיות נשימה/אף סתום באופן כרוני/ בעיה במחיצות האף, או אפילו מקרים של פציעה שדורשת ניתוח. במקרים כאלה יחליט הרופא מתי יש לבצע את הניתוח בעוד שלעיתים מדובר במקרי חירום שדורשים התערבות כירורגית דחופה ללא התחשבות בגיל המנותח. 

במקרים של ניתוח פלסטי בלבד: על גיל המטופל או המטופלת להיות לפחות 15 משום שעד גיל זה מתפתח האף ורקמות הסחוס והעצמות עדיין גדלות ומתפתחות. לכן לא מומלץ לעבור ניתוח אף לפני גיל 15. 

אם טרם הגעתם לגיל המותר, מומלץ כבר עכשיו להתעניין בפרוצדורה, לקבל מידע רפואי נחוץ ובין היתר לברר אודות מנתחים פלסטיים מומלצים. כך בזמן שתגיעו לגיל המתאים – תוכלו לעבור את הניתוח אצל המנתח הטוב ביותר. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פסיכולוגיה חיובית – למה היא טובה לנו?
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נחשפים ליכולת של פסיכולוגיה חיובית לשפר את איכות החיים. אם פעם...
קרא עוד »
דצמ 04, 2021
אילו תוספי תזונה צריך כדי לחזק את מערכת החיסון?
בין אם כדי להילחם במחלה כזו או אחרת ובין אם כדי "להקדים תרופה למכה" תוספי תזונה רבים נחשבים כאפקטיביים...
קרא עוד »
אוג 04, 2020
בדיקות קורונה לפני טיסה לחו"ל
עד לפני שנתיים בערך, לפני טיסה לחו"ל כל מה שנדרש מאיתנו לעשות היה להגיע לשדה שלוש שעות לפני, לעבור...
קרא עוד »
ספט 09, 2021