העלמת נימים ברגליים

הזמן עושה את שלו ולא תמיד יש ביכולתנו להתמודד עם ההשלכות שהוא מביא עמו. תנאי מזג האוויר, הגיל, נתונים גנטיים והשפעות אחרות – כל אלו עושים את שלהם ומצריכים אותנו להתמודד עם תופעות שלא הכרנו. בין התופעות שמביאות אתן השנים ניתן למנות את הנימים ברגליים, הגורמים לנשים רבות לחוש תסכול רב בנוגע למראה הרגליים שלהם.

דליות ורידים היא תופעה של ורידים בולטים, מורחבים העולים אל פני העור ואינם ניחנים באלסטיות המאפיינת את כלי הדם. דליות ורידים מופיעה בעיקר אצל נשים. מערכת העורקים היא האחראית להובלת דם לכל האיברים והרקמות בגוף, בעוד שהמערכת הוורידית מחזירה את הדם אל הלב כדי לקיים מחזור שלם. כדי שהדם יחזור מאברי הגוף השונים אל הלב, על הוורידים להוביל את הדם נגד כוח הכבידה המושך אותו למטה. כדי לאפשר זאת, שרירי הרגליים עובדים כמו משאבה כאשר גמישות הדפנות של הוורידים פועלת בשיתוף פעולה עם שסתומים זעירים חד כיווניים המונעים את חזרתו של הדם כלפי מטה. יחד עם זאת, עם השנים מתחוללים בגוף שינויים המקשים על התפקוד השוטף של מחזור הדם.

נימים המתקרבים אל פני העור הופכים בולטים יותר הודות למספר גורמים:

  • גילאים מבוגרים: במשך השנים, כלי הדם הופכים צרים יותר ומתקשים להעביר כהלכה את הדם. אובדן הגמישות מקשה על השסתומים החד כיווניים לדחוף את הדם חזרה כלפי מעלה והוא מצטבר בוורידים שבירכיים ובשוקיים.
  • עמידה והליכה: עמידה והליכה מרובות גורמות להגברת הלחץ ההידרוסטטי המביא בתורו לעליית כלי הדם אל פני העור. נשים וגברים העוסקים במלאכות הכוללות עמידה או הליכה ממושכת נוטים לסבול יותר מדליות ברגליים.
  • נטייה משפחתית – לגנטיקה תפקיד משמעותי בהגברת נטייתם של הוורידים 
  • השמנת יתר – השמנה מביאה להגברת העומס על הרגליים והמשקל המוטל עליהן כך שהוורידים נדחקים כלפי חוץ.
  • הריון – בזמן הריון נפח הדם עולה ואתו הלחץ התוך בטני. הורמונים שונים מגבירים את התופעה.

העלמת ורידים ברגליים מצריכה טיפול מתאים המתקיים על ידי רופאים המתמחים בתחום. פנייה לאנשי מקצוע מבעוד מועד יכולה לסייע בהעלמת הוורידים ברגליים לצמיתות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דורבן בעקב – למי זה יכול לגרום וכיצד
הרבה פעמים אנחנו שומעים או קוראים על אנשים שמתמודדים עם דורבן בעקב. מי שאיננו מכיר את התופעה,...
קרא עוד »
יול 22, 2019
פאוור בול
בתחום הכושר הגופני אנו נתקלים מידי פעם בחידושים והמצאות. גאדג'טים מדליקים, מכשירים מוזרים ושיטות...
קרא עוד »
דצמ 18, 2017
טיפולי הידרותרפיה למבוגרים
טיפולי הידרותרפיה למבוגרים הינם טיפולים פיזיולוגיים המתרחשים במים. באמצעות כוח המשיכה והחיכוך של...
קרא עוד »
דצמ 23, 2021