מתי מומלץ לבצע מתיחת בטן ומתי לא?

שימושים נפוצים ל בוטוקס

בטן שטוחה היא משאת נפשם של רבים וטובים, שהרי אנחנו חיים בעידן שבו תפישת האסתטיקה הרווחת היא שחטוב זה יפה. יחד עם זאת עם הגיל, ובעקבות שינויים שונים בחיים, בלא מעט מקרים הופכת הבטן לרפויה ורופסת והדרך היחידה שבה ניתן להחזיר לה את המראה המתוח והמושך היא ניתוח פלסטי.

בהתאם מתיחות בטן למיניהן זוכות לביקוש נרחב למדי – בארה"ב למשל מדובר באחד מ-5 הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר וב-2014 בוצעו לא פחות מ-164,021 מתיחות בטן. גם בארץ הופך הליך כירורגי זה לנפוץ יותר ויותר, אבל מצד שני כדאי לדעת שישנם גם מקרים שבהם מתיחת הבטן באמצעות ניתוח אינה הפיתרון המומלץ.

למי מתאימה מתיחת בטן?

מתיחת בטן מתאימה בעיקר לשני קהלי יעד:

  1. מי שהשיל ממשקלו קילוגרמים רבים. בעקבות ירידה ניכרת ובפרט אם היא התרחשה תוך זמן קצר יחסית, עשויים להיווצר עודפי עור משמעותיים באזור הבטן. בהתאם הן גברים והן נשים שהשלימו דיאטה מוצלחת מאוד ונהנים ממשקל מופחת אבל סובלים מהמראה הרפוי של הבטן מהווים קהל יעד של מתיחה. חשוב להדגיש כי המתיחה עצמה אינה מובילה לירידה במשקל, וכי כדאי להמתין פרק זמן מסוים לאחר תום הדיאטה כדי שניתן יהיה להיות בטוחים שהמשקל החדש נשמר בקפידה.
  2. נשים שבעקבות לידות מתאפיינת הבטן שלהן בעור עודף ובנוסף גם השרירים באזור הפכו רופפים ובסך הכל המראה אינו מחמיא ובפרט גורם לאישה עצמה עוגמת נפש.

במקרים אלה ניתן, במידת הצורך, לשלב עם המתיחה של הבטן גם שאיבת שומן. בכל מקרה גם מתיחת בטן משולבת בשאיבת שומן לא מובילה לירידה במשקל אלא רק למראה חטוב יותר ונאה יותר.

מתי מתיחת בטן אינה מומלצת?

כאמור ישנם גם מקרים שבהם מתיחת בטן אינה הפיתרון, ובפרט מדובר ב-3 המצבים הבאים:

  1. נשים שמתעתדות להיכנס להריון – אין טעם לבצע מתיחה לפני כניסה להריון, שכן ההריון, וכמובן גם הלידה, "יקלקלו" במקרים רבים את התוצאות של הניתוח. לאישה שנמצאה מתאימה לעבור מתיחה מומלץ להמתין עד לסיומו של פרק ההריונות והלידות בחייה.
  2. בעלי מחלות רקע או מעשנים – מי שסובל ממחלות דוגמת סוכרת או שבאופן כללי בריאותו אינה תקינה נמצא בקבוצת סיכון, ובמקרים רבים ניתוח עלול יותר להזיק מאשר להועיל. בנוסף תנאי הכרחי להצלחת מתיחת בטן הוא הימנעות מעישון במשך 21 יום לפחות – למי שלא יכול לעמוד בתנאי זה מוטב לוותר על הניתוח והשינוי שהוא מחולל.
  3. בעלי עודף משקל – עודף משקל קל אינו בעיה אולם כשמדובר בקילוגרמים עודפים רבים הבטן לא תזכה למראה המיוחל ועל כן אין טעם לבצע ניתוח פלסטי.
ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חזרתי לעבודה אחרי תאונת עבודה
"חזרתי לעבודה אחרי תאונת עבודה - מה מגיע?" זו שאלה שמטרידה רבים. תאונת עבודה הינה תאונה המתרחשת במהלך...
קרא עוד »
אוג 23, 2023
נלחמים בשפעת המזגנים
התופעה הזו מרגיזה ממש. שיא הקיץ, חום אימים בחוץ ואנחנו עם מזגן שמטרטר ללא הפסקה כבר מחודש יוני – ובכל...
קרא עוד »
נוב 15, 2016
מדרסים בהתאמה אישית – למה זה חשוב?
כשאנחנו רוכשים פריט כזה או אחר, לרוב האופציה שעומדת לרשותנו היא רכישת פריט כללי, כפי שהוא מוצג בקטלוג...
קרא עוד »
דצמ 13, 2021