טיקים – כיצד מתמודדים איתם

לא מעט אנשים, נאלצים עם טיקים בפנים. מדובר על עיוותים אשר לעיתים קרובות מתרחשים בפנים באופן לא רצוני. אלו תנועות שנעשות בצורות שונות על ידי שרירי הפנים, ולעיתים אפילו מלווים ביצירת קולות שונים.

דבר זה יכול להיות מאוד לא נעים ולא אסתטי, הן עבור מי שמתמודד עם הטיקים והן עבור הסביבה, אשר עלולה לחוש אי נוחות כתוצאה מכך. לכן יש ניסיון לחפש פתרונות יעילים וטובים כיצד להתמודד עם בעיה זו, על מנת להביא לכדי מצב שהם ייעלמו ולא ישפיעו על מי שחווה אותם.

צריך לומר, זה לא פשוט להתמודד עם טיקים וכן זה לא פשוט להעלים אותם, בין היתר בגלל שמדובר בתופעה לא רצונית, תופעה שהגוף כופה אותה על מי שיש לו אותם ממש כמו חרדות. יש מקרים רבים שהטיק הוא קטן וכמעט בלתי נראה, כמו למשל טיקים בעין או תנועה באף, אך יש מקרים בהם הטיקים הם משמעותיים ואכן יכולים למשוך תשומת לב רבה מהסביבה.

איך הטיקים משפיעים וכיצד מתמודדים איתם

טיקים יכולים להשפיע בצורות שונות. בדרך כלל ההשפעה שלהם היא יותר נפשית מאשר פיזית. במובן הזה, שטיקים יוצרים דימוי עצמי מאוד נמוך, יכולים להקשות ביצירת קשרים חברתיים, להקשות בראיונות עבורה ועוד. צריך להדגיש, הרבה פעמים נהוג לייחס לטיקים קשר לתסמונות שונות, אך זה לא בהכרח נכון ולא בהכרח מחייב.

אפשר להתמודד עם תיקים, אם לומדים מה בדיוק גורם להם, האם מדובר בתופעה גנטית, תורשתית, האם מדובר בסביבה שנובעת מסיבות פסיכולוגיות או מסיבות סביבתיות. בכל מקרה, ישנן דרכים שונות לטפל בבעיה, בעזרת אנשי מקצוע שמתמחים בתחום. גם אם הם לא יצליחו להפסיק את הטיקים, בהחלט אפשר לטפל בדרך בה אנחנו מתייחסים אליהם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תזונה – מרכיב חשוב ביותר בבריאות שלנו
  הבריאות שלנו מושפעת מדברים, הן מהגנטיקה שלנו אך גם מהסביבה שלנו. ככל שנשמור על עצמנו יותר כך...
קרא עוד »
יונ 12, 2017
חברה מומלצת להפקת סרטונים רפואיים
בריאות היא דבר חשוב ביותר ויש שיגידו הדבר הכי חשוב שיש לתת עליו את הדעת. כאשר אדם חולה המצב הרוח שלו...
קרא עוד »
מאי 12, 2018
הייתרונות בטיפול NLP
עולם הטיפול בנפש האדם קבלה היום תפנית של ממש. אם בעבר, הייתה הקיימת מוסכמה כי אנשים הפונים לטיפול בנפש...
קרא עוד »
ספט 09, 2019