טיפול בחרדות: שיטות הטיפול טובות ביותר

טיפול בחרדות

בקצב החיים המטורף בו אנו חיים רבים סובלים מחרדות, מתחים ומחשבות טורדניות, כאשר החרדות עלולות להפריע מאד להתנהלות יום יומית. חרדות מובילות גם להפרעות שינה ואף לכאבים פיזיים – זאת במידה וההתקפות חזקות ותכופות.

בעולם אשר נע בקצב מהיר מאד – ישנה דרישה למלא בכל יום מטלות ומשימות, יהיה זה נס! אם מישהו לא יסבול מחרדה. בשל ריבוי התלונות על סטרס וחרדה (מה שיוביל בסופו של דבר לדיכאון ללא טיפול מתאים) ישנן מספר שיטות שפותחו בעשורים האחרונים אשר הוכיחו כי אפשר לטפל בחרדות. אז מהן השיטות הטובות ביותר? הנה 3 שיטות דרכים לטיפול:

טיפול קוגניטיבי קצר ויעיל

אחד הטיפולים שמסייעים למי שסובל מחדרה, ידוע בשם טיפול CBT. טיפול זה, התנהגותי קוגניטיבי, ונועד לשנות מחשבות שליליות המובילות לקושי רגשי. מטרת הטיפול היא פיתוח דפוסי התנהגות בריאים יותר אותם מתרגל המטופל בעזרת המטפל מקצועי. מטרת הטיפול לבחון את הרגשות ולהבין מהיכן הם מגיעים. בכך אפשר להעצים את תחושת הערך העצמי ולפעול למען סילוק קולות שליליים ומבקרים מן התודעה. עוד על טיפול CBT באתר חיבורים.

תרגול מדיטציית מיינדפולנס

דרך נוספת להתמודד עם חרדות ולהשקיט מחשבות, נעשית באמצעות תרגול מדיטציית מיינדפולנס. שיטה זאת נועדה להרפיית הגוף והנפש, והיא מספקת 'פאוזה' שאפשר להיעזר בה בכל זמן שהנפש מרגישה עומס רגשי. המדיטציה מטרתה לדמיין סיטואציה רגועה, ובעזרתה לכוון את המחשבה לצדדים חיוביים יותר תוך התעמקות בשקט הפנימי שעוזר לסלק שליליות ומחשבות טורדניות.

טיפול בפסיכותרפיה

טיפול בפסיכותרפיה נועד בראשית לזהות מודים שטבועים בנו כבר מילדות. מודים כאלה כמו:  'מתגונן',' מתפרץ', 'מרצה', 'מבקר', 'שלילי' ועוד – נוצרו עם השנים והפכו לדרך אוטומטית בה אנו מתמודדים עם דרישות, לחצים, משימות וביקורת. מטרתה של הפסיכותרפיה היא אבחנה עצמית של המטופל וזיהוי המודים שמלווים אותו בעת מצבים מלחיצים (בדרך כלל), בעוד שבאמצעות 'מפת מודים' – אפשר לזהות תגובות ולהבין מהיכן הן מגיעות.

באמצעות פסיכותרפיה ניתן לשנות דפוסי התנהגות לא נעימים על ידי אבחנה של מודים שמובילים אליהם, ובכך לדעת כיצד מתמודדים עם סיטואציות כאלה ואחרות. בשיטת פסיכותרפיה, עובד המטופל עם המטפל על זיהוי רגשות ובחירת דרכי התמודדות טובות יותר, מתוך קשת רחבה וחיובית של התנהגויות. בכך, באמצעות טבלאות, מפות, רישום הרגשות ודרכי ההתמודדות – יכול המטופל 'לעשות סדר' במחשבות, ולהתמודד נכון יותר עם חרדה.

אם אתם סובלים מחרדות, או חוששים שאתם מוטרדים או מדוכאים – חשוב כבר עכשיו לפנות אל טיפול מתאים כדי לשפר את איכות החיים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מסאג' רפואי
מסאג’ רפואי הוא סוג של עיסוי המשמש לטיפול במצבים רפואיים כגון כאב, דלקת ועוויתות שרירים. זה יכול לשמש...
קרא עוד »
יונ 11, 2022
מהי אורטופיקה?
אורטופיקה משמעותה 'ראיה ישירה' ובכל הנוגע לבריאות העניים שלנו, קיימת בדיקה בשם בדיקה אורטופית...
קרא עוד »
פבר 19, 2017
ביטוח בריאות לעובדים
מדוע מעסיקים צריכים כל כך להשקיע בעובדים שלהם? מדוע שהמעסיק ייתן לעובדיו ביטוח בריאות לדוגמא? חשוב...
קרא עוד »
פבר 19, 2018