טיפולים פסיכולוגיים – מה כדאי לדעת?

אם בעבר, טיפולים פסיכולוגיים יצרו רתיעה רבה ושויכו לאנשים עם הפרעות ומחלות נפש, כיום הגישה השתנתה מקצה לקצה ורבים פונים אל טיפול פסיכולוגי כדבר שגרתי וזאת על מנת לעזור לעצמם ולברר כיצד הם יכולים לשפר דברים בינם לבין הסביבה שלהם.

טיפולים פסיכולוגיים- למי זה מתאים?

טיפולים פסיכולוגיים מתאימים לכל אדם שחש כי הוא מוטרד ממשהו ומעוניין לדבר על כך, לכל אדם שסבור כי יש לו מחסומים מסוימים שקשורים אל טראומה שעבר או חוויות ילדות והוא מעוניין לנבור בעבר ולהסתייע באיש מקצוע שיעזור לו לעשות זאת בצורה מסודרת וכן לכל אדם שסובל מדיכאון, הפרעות קשב וריכוז, חרדות, פוסט טראומה, בעיה ביחסים הזוגיים ועוד.

טיפולים פסיכולוגיים

בחירת המקום הנכון

כיוון שכיום טיפולים פסיכולוגיים מהווים מוסכמה ורבים פונים אל אנשי מקצוע בתחום, כמות הפסיכולוגים גדלה מדי שנה ואיתם גם תחומי המומחיות אותם הם בוחרים. דבר זה מוביל לכך שכל אדם צריך לפנות אל פסיכולוג המומחה בתחום בו הוא חווה בעיות. ישנם פסיכולוגים המטפלים בילדים, אחרים מטפלים בכל הקשור אל חרדות ופוסט טראומות, יש פסיכולוגים שעיקר עבודתם בא לידי ביטוי בהנחיית קבוצות הורים  ועוד. כמובן שיש גם פסיכולוגים שמטפלים באופן כללי בכל מצוקה או קושי אותו חווים. בחירת המקום הנכונים לטיפול פסיכולוגי צריכה לערב את הדברים הבאים:

  • פעילות חוקית– חשוב לוודא כי מדובר על מטפל שיכול להציג בפני הלקוחות אסמכתא כי הוא אכן פסיכולוג וכן במרכז פסיכולוגים הפועל באופן חוקי.
  • ניסיון ומוניטין– חשוב לבחור במטפל או במרכז שמציע שירות טיפולים פסיכולוגיים שזכה למוניטין מוצלח ויש לאנשים המועסקים בו ניסיון בתחומים שונים של הפסיכולוגיה.
  • התאמה– חשוב לוודא כי בוחרים פסיכולוג שמציע טיפולים בתחום בו הלקוח חווה בעיה. כאן הפסיכולוג יתאים ללקוח את הטיפול המתאים ביותר, אם מדובר על שיטת טיפול קוגניטיבית או כל שיטה אחרת שתועיל ללקוח.

 

לימודי פסיכולוגיה

אם התחום הזה נשמע לכם מרתק (והוא אכן כזה) ואתם רוצים להיכנס יותר לעניינים, ניתן לקחת מספר שיעורים פרטיים בפסיכולוגיה על מנת "לגשש" קצת ולראות האם התחום הזה מתאים לכם. לאחר מיכן, ניתן להתקדם ללימודים אקדמיים.

בהצלחה!

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דיקור סיני למחלות אנדוקריניות
דיקור סיני היא רפואה סינית מסורתית המשמשת כבר אלפי שנים לטיפול בסוגים שונים של מחלות. הטיפול כולל...
קרא עוד »
אוק 18, 2022
מאיזה גיל רצוי להתחיל להשתמש בגוזיות?
הרכישה של החזייה הראשונה, יכולה להיות עבור נערה כמו חוויה די מביישת ולא כל כך נעימה. אז מאיזה גיל כדאי...
קרא עוד »
מאי 29, 2022
פאוור בול
בתחום הכושר הגופני אנו נתקלים מידי פעם בחידושים והמצאות. גאדג'טים מדליקים, מכשירים מוזרים ושיטות...
קרא עוד »
דצמ 18, 2017