מהו טיפול נפשי?

מהו טיפול נפשי?

טיפול נפשי הוא טיפול ממוקד מטרה אשר חותר לרפא מועקות ולחזק את כוחות הנפש של המטופל. וזאת כי לתת לו את היכולת לצאת לחיים בריאות נפש ועם כל היכולות והכלים אותם צריך כדי להצליח במישורים השונים של החיים; חברתית, זוגית, כלכלית וכן הלאה. אנשים שונים מוצאים את עצמם נתקעים בחיים בשל קשיים נפשיים. אלו עשויות להיות מועקות, קושי לקבל את השני או קושי להיפתח ולהתקרב לבן זוג. מול הקשיים הללו ניתן להתמודד עם טיפול נפשי.

שיטות שונות לטיפול

יש מגוון שיטות לטיפול נפשי. עבור כל מטופל יש לבחור את שיטת הטיפול המתאימה לו בהתאם לאופיו ולאישיות שלו. כמו כן תיבחר השיטה הטיפולית לפי הבעיה מולה הוא מתמודד. בין היתר בולטות השיטות הבאות:

  • הגישה הדינמית – האסכולה הוז מאמינה שכל בעיה או קושי רגשי נובעים ממקור בלתי מודע אשר הוא זה שגורם לקשיים הללו. במהלך הטיפול הדינמי יסייע המטפל למטופל לרדת לחקר העניין ולגלות מהו המקור לקשיים אותם הוא חווה. כמו כן יוכל המטפל לעבד יחד עם המטופל את הדברים כדי ליישב את הקושי ולתור את הקונפליקטים.
  • הגישה הקוגניטיבית התנהגותית (CBT) – טיפול זה מתמקד בזיהוי של דפוסי התנהגות ושיבה שיוצרים קשיים רגשיים אצל האדם. במהלך הטיפול יזוהו דפוסים מזיקים אלו וכן ינוטרלו. לקריאה נוספת אודות טיפול CBT:
https://www.yoavarielevy.co.il/cognitive-behavioral-therapy-jerusalem 
  • טיפול באומנויות – על בסיס הגישה הדינמית התפתחו גישות טיפוליות שעושות שימוש באומנות. באמצעות הביטוי האמנותי מסוגל המטופל להביע את עצמו וכן לעבד את רגשותיו באופן אמצעי. כך גם אנשים שהחוש הוורבלי אינו מאפשר להם הבעה עצמית או עיבוד רגשות יכולים למצוא מענה מתאים לצורך שלהם.
  • טיפול אקלקטי – גישה זו משלבת עקרונות טיפוליים מסוגים שונים. אמנם בעבר נטו המטפלים לדבוק בשיטה אחת שאותה הם הציעו לכלל המטופלים שלהם. אבל המציאות מלמדת שחשוב כי לכל מטופל יותאם הטיפול הנכון לו באופן מדויק. וזה אומר שכדאי לבחור מטפל שבקיא במספר שיטות טיפול, ולכל מטופל הוא יתאים את השיטה המתאימה עבורו, תוך שילוב כלים טיפוליים שמקורן בשיטות אחרות.

טיפול נפשי הוא טיפול אשר מותאם אישית לכל מטופל באשר הוא.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
זה הסיבה למה חשוב לנגב ידיים אחרי שטיפה
ניגוב ידיים לאחר שטיפתם הינה פעולה קריטית אשר משפיעה באופן ישיר על יעילות השטיפה כולה. כלומר, במידה...
קרא עוד »
ינו 24, 2020
רופאי כלי דם מומלצים בישראל
מי שמחפש רופאים פלסטיים או רופאי שיניים מומלצים, לא יתקשה למצוא אותם, הרי מדובר בשני תחומים מאוד...
קרא עוד »
אפר 28, 2017
ויאגרה – משפיע מהר ואפקטיבי לאורך זמן
יש מקרים רבים שבהם גברים לא מרוצים מחיי המין שלהם רק בשל העובדה שהם לא מצליחים להגיע לזקפה מספקת. דעו...
קרא עוד »
אוג 01, 2021