פסיכולוגיה חיובית – למה היא טובה לנו?

פסיכולוגיה חיובית

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נחשפים ליכולת של פסיכולוגיה חיובית לשפר את איכות החיים. אם פעם כשהיינו הולכים לדבר עם פסיכולוג היינו מתלוננים על הילדות שלנו, על חיינו והיינו מספרים על טראומות שעברנו, כיום בהחלט מקובל לעשות את כל אלה כדי להגיע לריפוי, אבל גם במקביל מקובל לפעול באמצעים של פסיכולוגיה חיובית כדי לשפר את החיים, לשנות דפוסי מחשבה, לנתח תגובות והתנהגויות וכך לדעת יותר על הנפש וכיצד אפשר לסבול פחות ולחיות טוב יותר. 

פסיכולוגיה חיובית שמה את הדגש על חשיבה נכונה יותר, ניתוח של סיטואציות ללא שיפוט עצמי, הכרות עם צדדים באישיות ששולטים על ההתנהגות ומצב הרוח  והיא מספקת את הדרך לווסת את התגובות השליליות שלנו לאירועים שקורים לנו בחיי היום יום. למדו כיצד לימודי תעודה בתחום יכולים לסייע.

 באיזה אמצעים פועלת פסיכולוגיה חיובית? 

שיטה כזאת מתחילה מהכרות עם טריגרים ומצבים רגשיים שמפעילים אותנו וממשיכה ביכולות להתמודד עם סטרס וחרדות כמו על ידי הכרות ולמידה של ניהול חרדות על ידי טבלה המודדת חרדה ומספקת דרכי חשיבה נכונות יותר. 

פסיכולוגיה חיובית משלבת בתוכה מדיטציית מיינדפולנס להשקטת מחשבות, ושאר כלים המאפשרים התנהגות הרבה יותר מטיבה. 

באמצעות השיטה מטפלים מלמדים מטופלים לנתב את הרגשות ולפעול כאשר יש טריגרים בסביבה שלנו ומספקים כלים שיעזרו לחיות טוב ונכון יותר. 

פסיכולוגיה חיובית עוסקת במגוון רחב של נושאים החל מניהול חרדות עד שיפור איכות חיים עם מדיטציית מיינדפולנס, כמו גם התמודדות בניהול חיי המשפחה ובזוגיות. 

שיטה זאת עוסקת ביחסים בין אישיים או בשאר נושאים יומיומיים שמטרידים כל אחת ואחד מאיתנו. 

כדי להנות מהיתרונות הכלים והיעילות של הפסיכולוגיה הזאת, כדאי לפנות למטפלים במכונים כמו מכון אדלר שעוסקים בתחום ויכולים לספק מקסימום הכוונה לאיכות חיים הרבה יותר טובה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הפרעות קול
לקול האנושי ישנן מספר תכונות כמו עוצמה, גובה ואיכות צליל. לנשים לעומת גברים ישנם אורכים שונים של...
קרא עוד »
ינו 26, 2017
מה עושים בזמן טיפול רפואי שגוי?
אחת הבעיות שרבים סובלים מהם בכל הנוגע לתחום הרפואה, היא טיפול רפואי שגוי. טיפול מסוג זה יכול להיגרם על...
קרא עוד »
מרץ 21, 2018
מה זה דום נשימה ואיך מטפלים בו
דום נשימה הוא מצב בריאותי אשר במסגרתו האדם מפסיק לנשום לפרקי זמן קצרים בעודו ישן. אנשים אשר סובלים...
קרא עוד »
אוק 21, 2020