רשלנות רפואית – מה אומר החוק?

ררשלנות רפואית שלנות רפואית הוא מושג הנגזר מהתרשלות המופיעה בחוק הנזיקין בסעיף 35. הרשלנות מוגדרת כמעשה שאדם סביר לא היה עושה והיא נבחנת באמצעות מספר מדדים שעל פיהם פועל בית המשפט. בישראל קבע בית המשפט כי יש שלושה דרכים לרשלנות רפואית, התרשלות בטיפול הרפואי עצמו, היעדר הסכמה מדעת ופגיעה באוטונומיה. היעדר הסכמה מדעת הכוונה היא כאשר אנו למשל מבצעים בדיקה גופנית פולשנית ולא נתנו לה הסכמה לביצוע הבדיקה. פגיעה באוטונומיה היא כאשר שוללים מאדם את הזכות לבחור באיזה טיפול רפואי הוא זכאי לקבל. מרגש ששוללים את הזכות הזאת לאדם הוא זכאי לקבל פיצוי בגין הפגיעה בו. פסק הדין המפורסם בנושא זה הוא פסק דין דעקה שם נקבע שאי קבלת הסכמה של אישה לביצוע ניתוח בכתפה מהווה פגיעה באוטונומיה שלה.

חובת זהירות ברשלנות רפואית

לצד ההתרשלות הנקבעה בחוק ישנה את חובת הזהירות. יש להבחין בין חובת הזהירות המושגית לחובת הזהירות הקונקרטית. הפסיקה קבעה כי חובת הזהירות המושגית קיימת כמעט תמיד כאשר מדובר ביחסים של רופא ומטופל וזאת בגלל שהמטופל מסתמך על הרופא. חובת הזהירות הקונקרטית נבחנת על פי המקרה הספציפי הנדון והיא נבחנת על פי מבחן הצפיות. חובת הזהירות ברשלנות רפואית אינה שונה מחובת זהירות בכול אירוע נזיקין אחר ועלינו לזכור זאת בין אם אנחנו רופאים ובין אם נפגענו מהתרשלות רפואית. חובת הזהירות היא אשר תקבע האם אנו זכאים לפיצוי כספי בהנחה שנקבע כי התקיימה רשלנות.

כיצד נדע מה מגיע לנו על פי חוק?

נגענו פה במושגים מורכבים ביותר הדורשים הבנה רבה בתחום, בכדי להתמודד עם המושגים צריך הבנה משפטית רבה ולא כול אחד יכול ללמוד אותם בקלות. בכדי להתמודד עם המושגים הללו ובכלל עם תביעת רשלנות רפואית אנחנו חייבים לפנות אל ייעוץ משפטי. למעשה לא ניתן לנהל תביעה ברשלנות רפואית ללא ייעוץ משפטי מעורך דין איכותי שיעזור לנו לקבל את המגיע לנו. כמובן שאנו יכולים לנסות לבד מה מגיע לנו אך סביר שנסיים עם לא כלום ביד ולא נזכה לזכויות המגיעות לנו עקב העובדה שאנו לא מבינים את החוק ויותר חשוב מכך את הפסיקה המקיפה בעולם הרשלנות הרפואית. לכן אם קרתה לכם תקלה ונפגעתם בהליך רפואי פנו אל עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית שיסייע לכם לעמוד על זכויותיכם ולקבל את המגיע לכם. אל תתפשרו על נושא זה מכיוון שהוא ישפיע רבות על איכות הצלחת התביעה שלכם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דלקת בגיד, גורמים וטיפול בבעיה
דלקת בגיד היא מצב שכיח שיכול לנבוע משימוש יתר, טראומה או נטייה גנטית. מצב זה יכול לגרום לכאב ונפיחות...
קרא עוד »
פבר 11, 2023
רופא שיניים ברחובות 3 שיטות לבדוק אם הרופא שלכם טוב
הידעתם כי רחובות היא העיר שבה באופן ממוצע התושבים מרוויחים את המשכורות הגבוהות ביותר? יותר מאשר בתל...
קרא עוד »
ספט 11, 2018
קופונים למסעדות בריאות ובתי קפה – מדוע זה פתרון נפלא
אם אתם בקטע של בריאות, וחובבים מסעדות, תשמחו לדעת שתוכלו למצוא קופונים למסעדות ובתי קפה, חלק שמים דגש...
קרא עוד »
נוב 12, 2015