הכללים הבלתי נאמרים להתחמקות מאבנים בכליות

אבנים בכליות. שתי מילים שמעוררות אימה מיידית. תצורות המינרלים הזעירות והקשות הללו שמצטברות בכליות שלך לא רק כואבות עד כדי כאב? הם יכולים גם להוביל לסיבוכים חמורים אם לא מנוהלים כראוי. אולי שמעתם על העצה הסטנדרטית – שתו מים, הימנע ממזונות מסוימים – אבל ישנם גורמים פחות ידועים שיכולים לגרום או לשבור את בריאות הכליות שלך וחשוב לקרוא על מניעת אבנים בכליות אצל ד"ר ניר קליינמן.

טיפים שחובה לדעת

הישאר לחות, אבל לא רק עם מים: שתייה מרובה של מים היא חיונית, אבל אתה יכול גם לערבב אותם מעט. משקאות הדרים, כמו לימונדה או מיץ תפוזים, מכילים ציטראט, שיכול לסייע במניעת היווצרות אבנים.

הגודל קובע (בצלחות שלך): שליטה בגודל המנות יכולה להיות חשובה לא פחות מאשר הימנעות ממזונות ספציפיים. ארוחת סטייק מסיבית עשויה להיות מעוררת תיאבון אבל זו דרך בטוחה להכניס מינרלים לא רצויים למערכת שלך.

תפוס את פרדוקס הסידן: למרבה האירוניה, בעוד שאבני סידן הן הסוג הנפוץ ביותר של אבנים בכליות, תזונה דלה מדי בסידן יכולה למעשה להגביר את הסיכון שלך. איזון הוא המפתח.

העבירו הלאה את המלח: צריכת נתרן מוגזמת היא גורם נפוץ. ככל שתצרכו יותר מלח, כך הכליות שלכם צריכות לסנן יותר סידן, מה שמוביל להיווצרות אבנים פוטנציאלית.

עזוב את הבולמוס של חלבון מן החי: מזונות העשירים בחלבון מן החי עלולים להוביל לעלייה בחומצת השתן, מרכיב מרכזי נוסף בסוגים מסוימים של אבנים בכליות.

שימו לב לתרופות: תרופות מסוימות, כמו משתנים או נוגדי חומצה מסוימים, עלולות להפריע לתפקוד הכליות שלכם. התייעץ תמיד עם הרופא שלך כאשר אתה מתחיל תרופה חדשה אם אתה בסיכון.

החריגים

גורמים גנטיים: למרות כל שיטות המניעה, יש אנשים שהם פשוט בעלי נטייה גנטית לאבנים בכליות. אל תתייאש? מודעות לסיכונים שלך מאפשרת ניהול טוב יותר.

מחשבות אחרונות

בעולם שבו עצות בריאותיות מוכללות לעתים קרובות או בהייפ, הבנת הדרכים הניואנסיות שבהן אתה יכול למעשה למנוע אבנים בכליות היא חיונית וחשוב גם לפנות אל ד"ר ניר קליינמן. הפיזיולוגיה של כל אדם שונה, ולכן, יש להתאים הנחיות אלו בהתאם לצרכיו ולייעוץ הרפואי שלו. הטייק אווי? אורח חיים מאוזן, יחד עם מודעות ובדיקות סדירות, הם קו ההגנה הטוב ביותר שלך נגד החוויה המייסרת של אבנים בכליות. זה לא רק לעשות דבר אחד נכון? זה עניין של לעשות הרבה דברים קטנים נכון, בעקביות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אילו תרגילים מומלץ לבצע עם גומיות התנגדות לשחייה?
אם אתם רוצים לשפר את השחייה שלכם, ניתן לעשות את זה כמובן על ידי תרגול הולך וחוזר של שחייה, אולם זה בכל...
קרא עוד »
מאי 30, 2021
החלקות אורגניות: בטוחות, טובות לשיקום השיער ומעניקות מראה טבעי
מיראל החלקות שיער מבצעת החלקות אורגניות המבוססות על רכיבים טבעיים בלבד שמאושרים ע"י משרד הבריאות. על...
קרא עוד »
אוק 26, 2021
מכונות קפה מקצועיות לא רק למשרדים אלא גם לבתים
מכונות קפה מקצועיות לבית הן לא מותרות. נכון, כשרוכשים מכונות קפה מקצועיות לבית ההוצאה גבוהה יותר. מצד...
קרא עוד »
יול 21, 2016