ביטוח מחלה קשה

ביטוח בריאות

רוב האנשים אינם מעוניינים לשמוע על ביטוח מחלה קשה שכן היא מעוררת בהם אסוציאציות קשות. הבעיה היא שאם חס וחלילה קורה מצב בו אדם חולה במחלה קשה הוא מגלה כי הוא זקוק לעזרה רפואית נרחבת, דבר אותו הוא יכול לקבל אך ורק במסגרת ביטוח פרטי שמעניק כיסוי למחלות קשות. מאמר זה יעזור לקוראים להבין מהו ביטוח זה, מדוע הוא כה חשוב ומדוע תמיד מומלץ לרכוש אותו בגיל צעיר.

ביטוח מחלה קשה- על מה מדובר?

חשוב לדעת כי במקרה בו מגלים כי חולים במחלה קשה או כי אחד האנשים היקרים לכם חולה במחלה קשה זו או אחרת, מגלים במקביל כי קופות החולים ושירותי הביטוח המשלים של הקופות מציעים כיסוי של הוצאות הטיפול, אך כאן בדרך כלל מסתיים הסיפור. אין כאן סדר עדיפות ואין זה תלוי באם הפקידה בסניף קופת החולים שלכם אוהבת אתכם יותר או פחות. הסיפור הוא שמדינת ישראל מציעה סל בריאות ממלכתי מצומצם ואין אפשרות לעזור לכם או ליקירכם ביותר מכיסוי ההוצאות הרפואיות. השאלה הנשאלת היא מי יכסה את ההוצאות הבאות:

  • הכנסה– אם מדובר על משפחה שאחד מבני המשפחה המפרנסים חולה וחס וחלילה במחלה הקשה, יש לקחת בחשבון כי תהיה ירידה משמעותית בהכנסה החודשית. דבר שיכול להוביל את כל המשפחה לקשיים. כאן, חשוב מאוד לקבל עזרה ולהשלים את ההכנסה על מנת שתוכלו להאכיל את הילדים ולשלם בעבור כל ההתחייבויות שלכם.
  • טיפולים משלימים– בתקופת המחלה יש סוגים שונים של טיפולים משלימים מודרניים שיכולים לעזור להחלמה או להאצת תהליך הריפוי. בדרך כלל קופות החולים אינן מממנות טיפולים משלימים ורק אלו שרכשו מבעוד מועד ביטוח מחלה קשה, יצאו נשכרים.
  • הוצאות נלוות– בתי מלון, קנייה של מצרכים, תרופות, ביגוד וכל מיני חומרים מיוחדים אינם כלולים במסגרת הסל של קופת החולים וזאת לעומת מגוון הכיסויים והפיצויים הכספים שניתנים למבוטח במסגרת ביטוח מחלה קשה.

ביטוח מחלות קשות- עוזרים לכם בתקופה קשה

חשוב לדעת כי יש סוגים שונים של ביטוחי מחלות קשות וכל חברת ביטוח מציעה את תוכנית הדגל שלה. ביטוח מחלה קשה הינו ביטוח שמספק כיסוי שהוא חד פעמי במקרה בו מתגלה חס וחלילה מחלה קשה. חשוב לדעת כי חברות הביטוח מגדירות 30 מחלות כקשות ולכן על מנת לזכות באותו פיצוי המחלה חייבת להיות אחת מהן. בנוסף, יש לדעת שבדרך כלל ניתן לרכוש את הביטוח עד מקסימום גיל שישים וכי הביטוח הוא עד גיל שבעים. ככל שרוכשים את הביטוח בגיל צעיר יותר (כמו בכל הביטוחים) כך התשלום החודשי יהיה נמוך יותר. סכום הפיצוי החד פעמי תמיד יאוזכר בחוזה הפוליסה ולאחר תשלום חד פעמי על ידי חברת הביטוח, הפוליסה תתבטל.

חשוב לדעת שיש מקרים של מחלות קשות בהם הינכם זכרים לפיצויים – או מהמדינה או מחברת הביטוח שלכם. מומלץ לבדוק את זכאותכם המשפטית בעזרת עמותת קו למשפט. בהצלחה!

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות לגבי פיצויים לנפגעי פעולות איבה
הפיצוי עבור נפגעי פעולות איבה הוא היבט קריטי של פתרון והחלמה לאחר סכסוך. כסמכות ליישוב סכסוכים...
קרא עוד »
מרץ 11, 2024
איך למצוא עורך דין למכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים - מרב"ד - פועל בתור שלוחה של משרד הבריאות, לצורך ביצוע בדיקות כשירות...
קרא עוד »
נוב 09, 2021
הסרת איפור קבוע – הסוד לאיפור מקצועי
איפור קבוע הוא דרך מצוינת לקבל מראה יפה מבלי לדאוג לתחזוקה. עם זאת, לאיפור קבוע יכולים להיות חסרונות,...
קרא עוד »
יונ 12, 2023