גמילה מכדורי שינה – חשוב להכיר

גמילה מכדורי שינה

נדודי שינה הם תופעה המוכרת היטב לאנשים רבים בקרב גילאים שונים ונראה כי הרפואה המתקדמת מאפשרת לאותם אנשים להתגבר על התופעה באמצעות כדורי שינה, אולם רבים מוצאים את עצמם מתמכרים לכדורי שינה וחשים כי בלעדיהם הם לא יכולים לישון. תופעה זאת מוכרת היטב בעולם המערבי, אולם יש דרך להיגמל מכדורי השינה אם תבחרו בכך. ישנם שלושה סוגים של נדודי שינה המגיעים בדרגות קושי שונות כגון: נדודי שינה קצרים, נדודי שינה קצרים וכרוניים. מובן שדרגות אלו הינן שונות לגמרי מבחינת טיפול, אולם המשותף בניהם הוא – הכדורים אותם נוטלים אנשים אשר סובלים מתופעה זאת בכל הרמות.

קצת על נדודי שינה

נדודי שינה הם ללא ספק אחת התופעות הקשות יותר, הרי ללא שינה או שינה שאינה רציפה חייהם של הלוקים בתופעה הם אומללים לגמרי ואינם מאפשרים להם שגרת חיים רעננה, כיוון שחוסר שינה לא רק שהוא מפריע להתנהלות יום יומית כיוון שהלוקים בהם חשים עייפות, אלה יכול לגרום לבעיות רפואיות שונות. המטרה של כדורי השינה הם להשרות על המטופלים רוגע, להפיג מתחים, ולאפשר להם לישון שינה איכותיות והכי חשוב – רציפה.

הורמון המלטונין הוא אחד המרכיבים של כדורי השינה ומטרתו לשמש כמווסת שינה וכסימן חשיכה אצל בני אדם, אולם ככל שהלוקים התופעה מתבגרים וממשיכים לקחת את כדורי השינה שבהם מופיע אותו הורמון, הוא כבר פחות משפיע על גופם ובכל הם מגבירים את המינון של הכדורים ונעשים מכורים להם. חשוב לציין כי כדורי השינה אכן יעילים למשך לפחות 8 שעות. המינון המומלץ הוא – 2 מ"ג ליום לאנשים בני 55 והלך, ואת כדור יש ליטול בין שעה לשעתיים לפני השינה.

למידע נוסף:

הגמילה מכדורי שינה

ישנם שיטות שונות בשוק לגמילה מכדורי שינה, רובם יעילות ומאפשרות ל"מכורים" להפסיק בהדרגה את נטילת הכדורים ובכך לאפשר להם לישון בצורה טבעית ללא לקיחת הכדורים. התהליך מתבצע בהדרגה, כיוון שהפסקת נטילת הכדורים באופן מיידי לא מאפשר ללוקים בתופעה להירדם, לכן ברגע הפחתת המינון הגוף מתרגל לכמות קטנה יותר ובכך קל להפסיק ליטול אותם. את תהליך זה ניתן לבצע על ידי מטפלים שונים, חלקם מהרפואה הקונבנציונלית המסורתית וחלקם מהרפואה המשלימה, כאשר המטרה של הטיפול לאפשר לאותם אנשים בסופו של דבר לפתור שתי בעיות מרכזיות: את נטילת כדורי השינה כמובן וגם לפתור את הנושא של נדודי שינה שיכול להיות לסבל רב עבור הלוקים בתופעה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
וגיניסמוס – מה זה ואיך להתמודד עם זה
וגיניסמוס הוא מצב שמבלבל ומציק לנשים רבות במשך שנים. הוא מאופיין בהתכווצות בלתי רצונית ומתמשכת של...
קרא עוד »
אוק 09, 2023
אבנית במים בבית? מסנן מים זה הפתרון!
אם יש לכם אבנית במים בבית ואתם רוצים להיפטר ממנה בהקדם, אנחנו ממליצים לבדוק קודם את הפתרונות הקיימים...
קרא עוד »
פבר 13, 2022
טיפול בנשירת שיער
אפשר לומר שכיום ישנן מספר דרכים אפקטיביות למדי לטפל בנשירת שיער בקרב גברים אשר נובעת מרקע גנטי, ואלו...
קרא עוד »
אוג 31, 2016