לקראת החורף: 3 תוספי תזונה מנצחים

החורף הקרוב הוא הזדמנות טובה להעשיר את התפריט התזונתי עם תוספים ראויים. מתלבטים בין האפשרויות? הנה 3 אופציות שיבטיחו לכם שורה ארוכה של יתרונות

תוספים לתגבור הגוף יכולים לסייע למניעה וטיפול במחלות שונות. חשוב לצרוך אותם לפי הוראת רופא ותוך התייחסות להיסטוריה הרפואית, אך כדאי להכיר גם את ההבדלים בין הסוגים והחומרים הפעילים. התוספים נמכרים בכל רחבי הארץ והמחיר שלהם אטרקטיבי ביחס לתועלת הברורה. בנוסף, מומלץ כבר בחורף הקרוב לשלב את התוספים בשגרה וכך לנצל את היתרונות השונים שלהם.

אלו למשל 3 תוספי תזונה מוצלחים ומומלצים במיוחד:

  1. אומגה 3

התוסף הנמכר בישראל מומלץ למניעת מחלות לב, כלי דם ושבץ מוחי. הוא מפחית התנגדות לאינסולין ואת הסיכון לדיכאון, משפר תפקוד קוגניטיבי בקרב גברים ונשים בטווח רחב של גילאים ועוזר להתפתחות המוח ומערכת הראייה של עוברים ותינוקות. תוספי אומגה 3 מומלצים כי הם מונעים מחלות כרוניות וסרטן ולאחרונה נמצא קשר ביניהם לבין סיכון נמוך לסרטן השד.

יש שלושה סוגים של חומצות שומן אומגה 3. ההבדל העיקרי הוא ששני סוגים מופקים מדגים, בעוד סוג אחד מופק ממקורות צמחיים כמו מרווה ופשתן. בנוסף, סופר אומגה 3 יכול להתאים לטיפול במצבי רוח משתנים ולמי שנוטל תרופות להורדת כולסטרול.

  1. ויטמין D

כולנו מזהים את הויטמין D עם אור השמש, אבל מסתבר שזה ממש לא מספיק לגוף האדם. תוסף מסוג ויטמין D זוכה להצלחה בכל רחבי העולם ובארצות הברית נוטלים אותו לא פחות מ-55% מהאמריקאים. הסיבה לכך קשורה לאופן שבו הויטמין עוזר למנוע שברים בגיל מבוגר, מונע סכרת מסוג 1 ו-2 וברמות תקינות בדם הוא גם חיוני להפחתת הסיכון להתקפי לב.

ויטמין D מומלץ לאנשים בריאים כי הוא מסייע למניעת השמנה ומשפר ביצועים ספורטיביים. הויטמין  חיוני לספיגת הסידן במעי וקליטתו ברקמת העצם, לכן שילוב שלו בתזונה מאוזנת הוא חלק בלתי נפרד משמירה על רמת חיים גבוהה. ויטמין D נוטלים בהתאם למידת החשיפה לשמש ולפי ממצאי בדיקות דם תקופתיות.

  1. פרוביוטיקה

בחורף הקרוב תכירו את היתרונות של פרוביוטיקה. זהו תוסף פופולארי בעיקר לאור העלייה בכמות הטיפולים האנטיביוטיים. תחת הגדרה של "פרוביוטיקה" נמצאים מיקרואורגניזמים שמונעים את השלכות הטיפול האנטיביוטי והנזק העקיף שהוא עלול לגרום. לתוספי פרוביוטיקה יעילות מפני מחלות דלקתיות במעי והוא מומלץ על ידי רופאים ואנשי מקצוע.

מינוני נטילת תוספי פרוביוטיקה נקבעים בהתאם לריכוז החיידקים שיש בתוך הכמוסות המסחריות השונות. ברמה הביולוגית, החיידקים הפרוביוטיים אמורים להיקשר לקולטנים בריריות המעי ולהתחרות עם החיידקים מחוללי המחלות.

התחרות על מקורות התזונה עוזרת לחיידקים הפרוביוטיים לעכב או למנוע מהחיידקים המזיקים לחולל מחלות. מעבר לכך, חיידקי פרוביוטיקה מפחיתית נזקי רעלנים שמופרשים על ידי החיידקים הפתוגניים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תאונות אופניים חשמליים
היום ניתן לשמוע יותר ויותר על תאונות אופניים חשמליים, היות וכמות האופניים החשמליים על כבישי הארץ רק...
קרא עוד »
ינו 05, 2021
ניסויים קליניים בטרשת נפוצה – מה זה?
טרשת נפוצה היא מחלה שתוקפת את מערכת החיסון. זוהי מחלה קשה מאוד ונכון להיום היא חשוכת מרפא. מי שחולה...
קרא עוד »
אוג 24, 2021
חשיבות איכות השינה שלנו לחיינו
הבריאות שלנו היא הדבר החשוב ביותר לנו, ככל שנהיה יותר בריאים כך נהיה יותר מרוצים ושמחים ואיכות החיים...
קרא עוד »
פבר 15, 2017