מאכלים בריאים וטעימים

ישנם אנשים שמאמינים כי אוכל בריא לא יכול להיות גם טעים. מדובר על טעות נפוצה ביותר שכן מאכלים בריאים יכולים להיות מאכלים בריאים ומזינים בדיוק כמו מאכלים לא בריאים. למעשה, הקפדה על תזונה בריאה בסופו של דבר גורמת לשינויים משמעותיים בחושים שלנו ובסופו של דבר המאכלים הלא בריאים הופכים להיות גם לא טעימים. אבל לפני שניתן דוגמאות, נגלה לכם שמבחינה אבולוציונית אנחנו אכן מתוכנתים להעדיף מזונות שומניים ומתוקים על פני כל דבר אחר.

מדוע כך הם פני הדברים? משום שתרבות השפע ורשתות המזון המהיר הן תופעות של העת החדשה. במהלך רוב ההתפתחות שלנו כגזע, המזון היה דל ונאלצנו להתמודד עם תקופות ארוכות של מחסור. אי לכך, העדפנו לצרוך מזונות שיכולנו לאגור בגופינו (מזונות שומניים) ומזונות שיספקו לנו אנרגיה זמינה (מזונות המכילים סוכרים). נראה שהקצב בו התפתחנו מנטלית, עולה על הקצב שבו התפתחנו פיזית. במידה והקצב היה זהה, ככל הנראה שלא היינו מסוגלים לאגור שומנים בגופינו כיוון שלא היה בכך כל צורך.

איך הופכים את הטעים לבריא?

ראשית, יש להבין נקודה בסיסית אחת – אנחנו אוכלים עם העיניים לא פחות מאשר אנחנו אוכלים עם הלשון. אי לכך, כאשר אתם מכינים ארוחה, דאגו לשלב בה צבעים רבים ככל האפשר, הקפידו על הגשה אסתטית ואל תחסכו ביצירתיות. כשהאוכל נראה טוב, הוא גם טעים יותר. בנוסף, אוכל בריא מתחיל בחומרי גלם בריאים. עשו לעצמכם טובה והתחילו לרכוש מזונות שגודלו בשיטות של חקלאות אורגנית. בצורה זו תבטיחו לעצמכם שחוץ מחומרים טבעיים, לא תכניסו לגופכם שום דבר ובטח ובטח שלא תכניסו אליו חומרי הדברה כימיים וחומרים אנטיביוטיים.

טבע, טבע תרדוף

אחת הדרכים המשמעותיות ביותר שאתם יכולים לנקוט בה כדי להיטיב עם הבריאות שלכם היא להימנע במידת האפשר מצריכה של מזונות תעשייתיים ומעובדים. ככל שהמאכלים שלכם יהיו יותר טבעיים וכמה שפחות מתועשים, כך אתם יכולים להיות בטוחים שהם יהיו גם יותר בריאים. בנוסף, לאורך זמן במידה ותקפידו על תזונה טבעית ולא מעובדת, תשימו לב שהמזונות התעשייתיים פשוט כבר לא טעימים לכם יותר. הטעמים שלהם ירגישו לכם מלאכותיים, שכן זה בדיוק מה שהם. לסיום, נמליץ לכם להפחית באופן הדרגתי את כמות המלח במזון. מלח הוא טעם נרכש והלשון שלנו מפתחת סיבולת כלפיו. לאחר חודש שבו תפחיתו מדי יום את כמות המלח, במידה ותטעמו מזון שהומלח במידה אליה הייתם רגילים בתחילת הדרך, תופתעו לגלות שהוא פשוט מלוח לכם מדי. בהצלחה.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
העלמת וורידים
לוורידים בולטים ברגליים (דליות וורידים) יש מקור גנטי, אך ההופעה או ההחמרה של התופעה  נגרמת לעיתים...
קרא עוד »
אוג 03, 2017
אביזרים לגיל השלישי
חלק זה עוסק בציוד העזר ואביזרים לגיל השלישי שאנשים מבוגרים צריכים להשתמש בו. זה כולל דברים כמו מכשירי...
קרא עוד »
דצמ 12, 2022
רענון עזרה ראשונה – חשוב לדעת מה לעשות במקרי חירום
באמצעות קורס קצר של רענון עזרה ראשונה ניתן ללמוד בחזרה כל מה שצריך על הגשת עזרה ראשונה במקרי חירום....
קרא עוד »
אפר 27, 2021