יתרונות של כלבנות טיפולית

כלבנות טיפולית

הכלבים הם עדות לכך שמדובר בחברו הטוב ביותר של האדם, את המסקנה הזו ניתן לראות בעזרת טיפולים שונים באמצעות כלבים. כיום ישנן שיטות טיפול רבות הקיימות בתחום החברתי, והנפשי אך המובילה ביותר היא שיטת הטיפול של כלבנות טיפולית זוהי שיטת טיפול פופולארית וכיום רבים מהמטפלים, יועצים חינוכיים, פסיכולוגיים ואנשי חינוך כאלו ואחרים דוגלים בשיטה הזו. בעזרתה המטופלים יכולים לעבור מחסומי תקשורת שבמשך זמן רב היו נצורים בתוכם.

בעזרת מפגש עקבי ומודרך ע"י מטפלים מקצועיים נוצרת דינמיקה והיכולת לתקשר היא הרבה יותר משוחררת, יחד עם זאת הביטחון העצמי עולה , ומיומנויות חברתיות שבעבר היו לוקות בחסר פתאום הופכות לפשוטות וטבעיות יותר.

טיפול לנפש ולגוף

כלבנות טיפולית מאפשרת למטופל לשפר לא רק את הביטחון העצמי אלא להפחית אגרסיביות, אלימות במידה ויש, וכן להפיג לחצים. יצירת הקשר בין הכלב לבין המטופל מביאה אותו לבסוף להגיע אל המטרה העיקרית שממנה הוא חשש ולהעמיד את אותו מטופל במצבים כאלו ואחרים כמובן הכל בליווי מקצועי, הכלב מספק למטופל עוגן וההרגשה שהוא תמיד שם בשבילו. מה שיוצר קשר הדוק ורגשי אחד לשני .

בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר ביקוש לתחום כלבנות טיפולית וזאת בשל תוצאות חיוביות של הטיפול.

מטפל מקצועי חייב להכיר היטב את הכלב, את תכונותיו , תגובותיו שאיתו יגיע לטיפול כך ניתן לצפות מראש מה יהיו ההשלכות ובכך להתאים לכל מטופל את הכלב הנכון על מנת לבצע את הטיפול בשלמותו. יחד עם זאת אותו מטופל צריך להכיר את צרכיו המיוחדים של המטופל להבין מה הקשיים ומה הדרך הנכונה והטובה ביותר להתגבר עליהם.
כלבנות טיפולית

כלבנות טיפולית מספקת כלים נוספים להתמודדות

כל מטופל הוא שונה מהאחר, וכך גם הכלבים אינם זהים אחד לשני. בעזרת כלבנות טיפולית ניתן להכיר יותר לעומק את התחום וכיום פסיכולוגים , ואנשי חינוך מכל הרבדים השונים שמחים לקחת חלק ומשלבים את ההסמכה שלהם עם כלבנות טיפולית. כאשר יש יותר כלים בארגז כלים כך העבודה תהיה יותר מקצועית, ויימצא פתרון לכל טיפול בין אם מדובר על חרדה חברתית, קשיי תקשורת, טיפול רגשי ועוד. בהחלט מדובר על עוד כלי שיכול לסייע הן למטפל והן למטופל.

כל התהליך הטיפולי מתבצע צעד אחר צעד ובעזרת מטפל מוסמך ומקצועי , לכן בתחום זה חשוב מאד להבין זאת על מנת לייצר סביבה נוחה ובטוחה יותר. כל שלב באשר הוא נעשה בשיקול דעת מאותו מטפל.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מחלות המעי וההתמודדות איתן
מתוך מחלות שונות שעלולות לפגוע במעי ולהפריע לתפקודו, ישנה מחלה שנקראת קרוהן, וההתמודדות איתה דורשת...
קרא עוד »
יונ 17, 2015
להיות הפסיכולוג של עצמך
פסיכולוג הוא איש מקצוע אשר עוסק בתחום תורת הנפש. לא מעט אנשים מתמודדים במהלך חייהם עם קשיים רגשיים...
קרא עוד »
פבר 13, 2018
פרוביוטיקה לגברים ונשים – תוסף מזון ידידותי לגוף
פרוביוטיקה זה למעשה תוספי מזון שיעדם הוא לאזן את כמות החיידקים בגוף האדם ולסייע לתפקוד טוב יותר של...
קרא עוד »
נוב 02, 2016