טורטיקוליס

טורטיקוליס

מנח העובר ברחם, לחץ על צוואר התינוק בזמן הלידה או הפניית צד של הראש של התינוק  באופן קבוע בשבועות הראשונים שאחרי הלידה, יכולים לגרום לטורטיקוליס. אחת הבעיות של הטורטיקוליס שאם לא מטפלים בזה בגיל צעיר זה יכול לגרום לבעיות בגיל מבוגר יותר ובכלל שכול ההתפתחות של התינוק תהייה לצד אחד וזה יכול להשפיע על הראייה, שיווי המשקל ובעיות בעמוד השדרה. אבחון מוקדם של הבעיה וטיפול חשובה להתפתחות בריאה  של התינוק.

טורטיקוליס

סימנים לטורטיקוליס:

  • שימו לב שהתינוק לא מעדיף תמיד צד אחד להסתכל עליו והראש שלו לא מוטה הצידה באופן קבוע. תוכלו לבדוק את זה לפי תנועת העיניים אחרי היד שלכם או דרך חפצים שונים שתשימו מולו בכו צד.
  • בדקו כי הגוף של התינוק לא נוקשה בצד אחד ובצד השני הוא יותר גמיש, תוכלו לשים לב לזה כאשר אתם מלבישים את התינוק, רוחצים אותו או כאשר אתן מניקות.
  • שימו לב להתפתחות התינוק ותראו שאין עין אחת קטנה יותר מהשנייה, שהלסת היא סימטרית שהפה לא עקום ושהגוף ובעיקר הצוואר שווים ואין שוני בין שני הצדדים.

דרכי טיפול:

חשוב מגיל שבועות ראשונים לגרום לתינוק להשתמש בשני צידי הגוף ולהקפיד שאינו בוחר צד אחד בלבד. חשוב לתת לתינוק לשכב הרבה על הבטן כך שלא יוכל לפתח צד אחד יותר מהאחר. בטיפול היומי יומי של התינוק חשוב לשתף את שני הצדדים, אם זה בהנקה, במשחקים, ברחצה בהלבשה וכו'.

אוסטאופתיה:

טורטיקוליס הינה בעיה ללא פיתרון ואוסטאופתיה היא דרך טיפול מצוינת לבעיה. מדובר על טיפול דרך ידיים והבחנה של הסימפטום. מלבד מציעת הבעיה המטפל גם יכול לטפל עם הידיים בצורה עדינה וישירה ולכן מדובר בפתרון מצויין לטיפול בתינוקות הסובלים מטורטיקוליס. כחלק מהטיפול  האוסטאופתים משתמשים בעיסוי מיוחד, מתיחות, סיבובי מפרקים בצורה עדינה ועוד מגוון טכניקות שונות.  לאחר ראיון קצר ואבחנה של הבעיה מתחיל האוסטאופת בטיפול והתוצאות בקשר טורטיקוליס ולשיפור המנח והסימטריה הם יעילות מאוד ומומלצות על ידי רופאים. אוסטאופת כמובן חייב להיות מוסמך ולקבל רישיון לעסוק בתחום ואפשר למצוא את המטפלים באינטרנט או דרך קופות החולים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
העלמת וורידים
לוורידים בולטים ברגליים (דליות וורידים) יש מקור גנטי, אך ההופעה או ההחמרה של התופעה  נגרמת לעיתים...
קרא עוד »
אוג 03, 2017
כסא למחשב
היום ניתן למצוא בשוק לא מעט סוגים שונים של כיסאות למחשב, החל מכיסאות בסיסיים ופשוטים יותר, ועד...
קרא עוד »
יונ 19, 2020
בוטוקס סביב העיניים
בעשור האחרון הבוטוקס הפך לפופולארי במיוחד בעיקר בתחום הרפואה האסתטית. בוטוקס נחשב לאחד החומרים...
קרא עוד »
מרץ 14, 2016