האם מתכונים טבעוניים הם גם מתכונים דיאטטיים?

האם מתכונים טבעוניים הם גם מתכונים דיאטטיים?

מסתובבת לה שמועה בעיר שמעבר לאורח חיים טבעוני מבטיח ירידה במשקל. הנה, לפני 7 שנים חבר של אבא שלי לקה בשבץ ומרגע שיצא מבית החולים הפך לטבעוני. עקב כך הוא ירד במשקל וגם מצליח לשמור עליו לאורך כל השנים האלו.

אז נכון, אפשר לראות לא מעט אנשים שעוברים לטבעונות אכן יורדים במשקל ושומרים עליו, אך לא כך קורה אצל כולם. כדי להוכיח את הטענה שלי אמחיש לכם מה טבעוני יכול לאכול: טבעות בצל מטוגנות, שוקולד מריר, סוכריות, ופלים, דגני בוקר, עוגות, עוגיות, במבה, צ'יטוס, נאצ'וס, פיצוחים, מרגרינה, סוכר, צ'יפס, ביסלי, שלגונים, אפילו אפשר לשתות אלכוהול בלי הגבלה –  וכל אלו, חברים יקרים שלי, לא נכנסים לתפריט של אנשים שעושים דיאטה.

אז אם מתבוננים היטב רואים שבעצם טבעונות היא לא ערובה לירידה במשקל וגם לא מבטיחה אורח חיים בריא. זה הכול בחירות אישיות שלנו. אם נבחר בטבעונות ובתוך כך נחליט לשפר את הבריאות שלנו וכן נתחייב לרדת במשקל המעבר לטבעונות יכול בהחלט לעזור לנו, אבל הפיתויים והחטאים הקטנים תמיד יחכו לנו בפינה…

טבעונות במובן הפשוט שלה היא מעבר לתפריט שאינו כולל מוצרים מן החי. התפריט מורכב ממאכלים וממתכונים טבעוניים שאין בהם חומרי גלם המגיעים מבעלי חיים. למעשה זוהי דרך חיים המבוססת על עקרונות רציונאליים ועל החלטות יומיומיות.

כדי ליהנות מירידה במשקל לצד מעבר לטבעונות צריך להתאמץ קצת, ממש כפי שקורה בעולם הלא-טבעוני. צריך לחפש מתכונים טבעוניים בריאים, לנסות, להכין, לטעום, לטעות, לנסות מחדש וכל הזמן לחדש לעצמנו. רבים מהמתכונים הטבעוניים מתאימים גם לאנשים שמנסים לרדת במשקל, אבל אחרים פחות. וכמו בכל דבר בחיים צריך לאזן. לאזן בין אוכל מזין לבין מאכלים פחות בריאים ולהחליט בכל פעם מחדש מה אני בוחר להכניס לגוף שלי.

למזלנו, ככל שיותר אנשים הופכים לטבעוניים יש לנו בחירה גדולה יותר של מתכונים ומאכלים טבעוניים. ובשנים האחרונות אכן יש מגמת מעבר לאורח חיים הנקי ממוצרים מן החי. במקביל יש גם יותר מסעדות צמחוניות וטבעוניות וחייו של הטבעוני המצוי הופכים להרבה יותר נוחים.

הנה אחד המתכונים שאני אוהבת להכין כאשר באים אלינו אורחים. בין אם האורחים טבעוניים ובין אם לאו המתכון הזה הוא תמיד סיפור הצלחה וקוצר מחמאות. אז אם אתם גם רוצים לשמור על אורח חיים בריא וגם להימנע מצריכת מאכלים מן החי, מומלץ לנסות את זה בבית.

מתכון משף מסעדת 'ליב':

גרגירי חומוס, חציל אפוי, עגבניות מיובשות ועלי פטרוזיליה

החומרים הדרושים:

1 ליטר חומוס – יש לבשל אותו במים.

2 חצילים – לחתוך אותם לקוביות קטנות.

250 גרם עגבניות מיובשות – חתוכות לרצועות דקות (ג'וליין).

לקט עלי פטרוזיליה טרי – השתמשו בעלים, לא בגבעולים.

גרידת לימון מ-2 לימונים.

שמן זית.

מלח.

פלפל גרוס.

אופן ההכנה:

אפו את החצילים בתנור שמחומם לכ-170 מעלות עד שהם משחימים באופן אחיד.

השרו את העגבניות במעט מים חמים.

ערבבו את כל החומרים למעט החציל. כאשר החציל מוכן צקו את התערובת והגישו.

מנה נפלאה וקלה להכנה. שיהיה בתאבון!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט