גמילה מסמים – מה חשוב לדעת?

גמילה מסמים היא תוכנית טיפולית המסייעת לאנשים להחלים מהתמכרות לסמים. אנשים המכורים לסמים יכולים להפיק תועלת מתוכנית טיפול זו. גמילה מסמים כוללת פגישות ייעוץ וטיפול קבוצתי, וכן טיפול תרופתי. ישנם סוגים רבים ושונים של תוכניות גמילה מסמים בישראל. אלה כוללים תוכניות אשפוז, אשפוז, מגורים וטיפול יום.

סוגים שונים של גמילה מסמים:

גמילה ממריחואנה ובכלל מסמים היא מגמה גוברת בישראל ובמדינות אחרות מאז שנות ה-80. ישנן הרבה תוכניות גמילה מסמים המשתנות בגישה ובמיקוד שלהן.

תוכניות גמילה מסמים: הסוגים הנפוצים ביותר של תוכניות גמילה מסמים כוללים תוכניות מגורים, אשפוז וטיפול לאחר. שיקום חוץ נגיש בדרך כלל יותר למי שגרים מחוץ למרכז מגורים, בעוד שלמי שגרים במרכז מגורים יש גישה לשירותי טיפול לאחר.

שני הסוגים העיקריים של גמילה מסמים הם מגורים במסגרת מרכז גמילה רנסאנס ויקטוריה למשל ומרפאות חוץ. מרכזי גמילה מסמים למגורים מספקים סביבה ליחידים לגמילה מסמים וללמוד כיצד לשמור על פיכחון בסביבה מובנית עם עמיתים שחולקים מטרות דומות. מרכזי גמילה מסמים בחוץ מספקים טיפול ליחידים בלוח זמנים גמיש יותר מחוץ לבית או בסביבת העבודה. זה מאפשר להם להמשיך לעבוד או לחיות את חייהם הרגילים תוך קבלת טיפול לבעיות שימוש בסמים.

שלושת הסוגים העיקריים של שירותי טיפול לאחר הניתנים על ידי מרכזי מגורים כוללים ייעוץ פרטני, טיפול משפחתי וטיפול קבוצתי. ייעוץ פרטני כולל את היכולת לשוחח עם יועץ אחד על אחד או בקבוצה קטנה של עמיתים. סוג זה של טיפול לאחר נעשה בדרך כלל במטרה לעזור ללקוחות לפתח מיומנויות ולשפר את איכות חייהם. ייעוץ פרטני יכול לשמש גם כהזדמנות ללקוחות לשקף את התהליך שעברו על מנת לקבל החלטות לגבי התוכניות העתידיות שלהם בעצמם. טיפול משפחתי מספק סביבה בטוחה ותומכת לבני משפחה המתמודדים עם התמכרות או בעיות נפשיות הקשורות להתמכרות. מפגשים משפחתיים כוללים בדרך כלל זמן בדיבור על האופן שבו בני המשפחה הושפעו לפי התהליך וכיצד הם מתכננים להתקדם. טיפול קבוצתי מספק סביבה תומכת לעמיתים בהחלמה מהתמכרות. סוג זה של טיפול לאחר כולל הזדמנויות לדבר על התהליך, לתמוך אחד בשני ולהתחבר עם בני גילם. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
השתלת שיער באיסטנבול
היום ניתן לשמוע על יותר ויותר אנשים, אשר בוחרים לבצע הליך של השתלת שיער באיסטנבול. מדובר ללא ספק על...
קרא עוד »
ינו 18, 2021
5 טיפים לבחירת חזיית הנקה
אם בחרת להניק את ילדך, את בוודאי מודעת ליתרונות הטמונים בהנקה, כגון: תזונה מאוזנת יותר עבור התינוק,...
קרא עוד »
מאי 02, 2019
ביטוח בריאות – איך זה עובד
לא מעט אנשים מבטחים את עצמם כיום במגוון ביטוחים שונים שמטרתם היא להבטיח להם חיים נוחים יותר, שלוים...
קרא עוד »
יול 24, 2019