דלקת בגיד, גורמים וטיפול בבעיה

דלקת בגיד היא מצב שכיח שיכול לנבוע משימוש יתר, טראומה או נטייה גנטית. מצב זה יכול לגרום לכאב ונפיחות במקום הפציעה. דלקת בגיד נגרמת בדרך כלל מתגובה לגורם גירוי אשר מוביל לאחר מכן לדלקת וכאב. דלקת גידים היא דלקת של גיד אחד או יותר שעלולה להיגרם מפציעות תנועה חוזרות ונשנות כמו מרפק טניס או מרפק גולף. טנדינופתיה מכונה בדרך כלל דלקת גידים כאשר היא מתרחשת במקום אחד (כגון מרפק טניס), אך היא עשויה לכלול גם מספר אתרים בחלקים שונים של הגוף (כגון מרפק גולף). 

למה זה עשוי לגרום?

דלקת בגיד היא מצב כואב הגורם לנפיחות ורגישות של האזור הפגוע. זה יכול להיגרם ממספר גורמים, כולל טראומה ופציעה, זיהום, שימוש יתר או תהליך ניווני. דלקת בגיד עלולה להיות כואבת ומתישה עבור אנשים שנפגעים ממנה. זה יכול גם להוביל למצבי כאב כרוניים כגון פיברומיאלגיה. חלק זה דן כיצד דלקת בגיד נגרמת על ידי טראומה ופציעה, זיהום, שימוש יתר או תהליך ניווני. פציעה או טראומה לגיד עלולה להוביל לדלקת, נפיחות, גירוי וכאב. הכאב בדרך כלל יחמיר עם תנועה ועלול להרגיש חד, שורף או דוקר. קבלו מידע מקצועי נוסף באתר טיפול נבון מכון פיזיותרפיה בחיפה.

כמה גורמים מוצעים לדלקת בגידים הם: 

מצב זה נגרם מתהליך דלקתי כרוני בו מערכת החיסון של הגוף תוקפת את הרקמה הסובבת תוך שהיא מנסה לרפא פציעה. הדלקת יוצרת שכבה סיבית סביב כל נזק שנמצא בגיד הגורמת לנזק נוסף ומחלישה עוד יותר את הרצועות התומכות במפרק. זה נגרם לרוב מפציעה מפעילות ספורטיבית בעלת השפעה רבה כמו כדורגל או הוקי.

לסיכום; דלקת בגיד מתייחסת לדלקת בגיד והיא ידועה גם בשם דלקת בגיד. הדלקת יכולה להיגרם מגורמים רבים כמו שימוש יתר, טראומה, זיהום וניוון. דלקת בגיד היא מצב שכיח שיכול לגרום לכאב, נפיחות ואי נוחות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל מה שרציתם לדעת על בודי טייט
אתם כבר לא מסוגלים להתמודד עם השומן בגופכם, וכעת אתם מחפשים אחר שיטה להתמודד עם המצב, וזאת בדמות...
קרא עוד »
ספט 13, 2018
מתאמנים ולא רואים תוצאות? אולי הגיע הזמן לשנות גישה
אתם לא נמנים מהזן המזניח. אתם יודעים כי החובה שלכם לשמור על בריאות הגוף היא חובה קדושה ואתם לגמרי לא...
קרא עוד »
דצמ 12, 2018
למה כדאי לשלב אבקת חלבון בתפריט היומי שלכם
אבקת חלבון היא תוסף תזונה אשר מכיל בתוכו כמות גדולה מאוד של חלבונים. לכל אדם ישנה כמות חלבונים מומלצת...
קרא עוד »
מרץ 29, 2021