וגיניזמוס – כל מה שצריך לדעת

וגיניזמוס

מה זה וגיניזמוס? כיצד הוא משפיע על חיי המין של נשים? והאם מדובר בהפרעה שאפשר לטפל בה? מומחה לגניקולוגיה יעקב בורנשטיין מסביר. וגיניזמוס (באנגלית Vaginismus) היא הפרעה בתפקוד מיני שקורית בקרב נשים. למעשה, מדובר בקושי לייצר חדירה נרתיקית ובקושי להחדיר טמפונים לנרתיק, בעיקר בשל כאב שנגרם בזמן חדירה. נשים שסובלות מההפרעה יתקשו לנהל חיי מין תקינים, בעוד שהבעיה יכולה לקרות גם בזמן יחסי מין עם בני סוג מסוימים, וגם בעת ניסיון של החדרת טמפון לנרתיק או כל אלמנט אחר כמו נרות לטיפול בפטריות, החדרת דיאפרגמה, הכנסת דפים למניעת הריון לנרתיק וכולי. נשים שסובלות מ Vaginismusיסבלו מכאב בעת יחסי מין, לכן חשוב לעלות את איכות החיים על ידי אבחון וטיפול מתאים. 

אבחון 

אבחון של וגיניזמוס מתבצע באמצעות רופא מומחה בגניקולוגיה. המומחים יודעים לבצע אבחון באמצעות ביצוע בדיקה גניקולוגית ובדיקת התגובות לכאב בזמן הבדיקה. חשוב לדעת שכיום אין אמצעים קליניים שיכולים לאבחן את הבעיה, אך עדותה של האישה מספיקה ומאפשרת חיפוש טיפול מתאים למניעת כיווץ שרירי הנרתיק אשר קורה בעת כאב, לפני יחסי מין או בעת ניסיון לחדירה נרתיקית. 

קבלי מידע נוסף באתר פרופ' יעקב בורנשטיין

אז כיצד מטפלים בבעיה?

לאחר אבחון נכון שנעשה באמצעות המומחים, מתבצעות מספר פעולות כדי לאפשר חיי מין טובים יותר כמו הדרכה מינית תוך הכרות עם האנטומיה הנשית והדרכה להרחבת שרירי הנרתיק. בין היתר מבצעות נשים תרגילי הרפיה להפחתת חרדות מיחסי מין, ויש את מי שתפנה לאבחון ולאחר מכן לטיפול באמצעות שיפור שליטה בשרירי הנרתיק ורצפת האגן תוך ביצוע תרגילי קגל שנועדו להרחיב את הנרתיק. באמצעות כל אלה אפשר לחיות חיים מספקים ואיכותיים יותר. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבחור עורך דין עבור רשלנות רפואית בהריון
מתקשים להחליט איך לפעול או להבין מה אתם צריכים לעשות במצב של התמודדות עם רשלנות רפואית בהריון? נתחיל...
קרא עוד »
מאי 12, 2021
4 רעיונות לחדר הכושר המושלם בבית
אם יש לכם חדר מיותר בבית, אם אתם רוצים לשמור על כושר ולעשות זאת בסלון, אם בא לכם לחסוך כסף על חדרי כושר -...
קרא עוד »
מאי 29, 2019
מה זה אימון תזונתי?
רוב האנשים מעידים על כך שאפילו אם הם אוהבים את היופי שלהם, הם עדיין היו משנים משהו בגוף. בדרך כלל הדבר...
קרא עוד »
מאי 16, 2017