בלט דיסק

בלט  דיסק היא מצב שבו הרקמה הרכה סביב אחת או יותר מחוליות עמוד השדרה נדחפה ממקומה. זה יכול לגרום ללחץ על חוט השדרה והעצבים, וכתוצאה מכך כאב ואובדן תפקוד.

התסמינים כוללים בדרך כלל כאב, חוסר תחושה, עקצוץ, חולשה ובעיות בתנועה. התסמינים השכיחים ביותר הם כאבי גב וכאבי רגליים. הרופאים עשויים לראות גם צילום רנטגן או MRI חריג. אין עדיין תרופה לבלט  דיסק אך קיימות אפשרויות טיפול כדי להפחית או להקל על חלק מהתסמינים הקשורים.

בלט  דיסק יכולה להיגרם ממספר גורמים כולל טראומה לעמוד השדרה כגון תאונות דרכים או פציעות ספורט; שינויים ניווניים בעמוד השדרה; מצבים רפואיים אחרים כגון דלקת פרקים

פריצת דיסק או בלט דיסק הם הגורמים השכיחים לכאבי גב תחתון.  מרבית האנשים שסובלים מכאבי גב, סובלים כתוצאה מפריצת דיסק או בלט דיסק.

אבחון של בלט דיסק

בלט דיסק הוא מצב שבו דיסק בעמוד השדרה מתנפח, מה שגורם ללחץ על חוט השדרה או העצבים. זה יכול להיגרם ממספר גורמים כולל טראומה, זיהום וניוון.

בלט דיסק דיסק מאובחן בדרך כלל בבדיקת MRI שמראה חריגה בגב. לאחר מכן ניתן לאשר זאת על ידי בדיקות אחרות כגון צילום רנטגן או CT.

איך מטפלים בבלט  דיסק?

בלט דיסק / פריצת דיסק צווארי הוא מצב שבו הרקמה הרכה של בלט  דיסק בולטת החוצה דרך הטבעת החיצונית של הדיסק. התסמינים השכיחים ביותר הם כאבי גב, חוסר תחושה ועקצוצים וחולשה באיבר אחד או יותר.

ניתן לטפל בבלט  דיסק בעזרת מנוחה, פיזיותרפיה ותרופות נגד כאבים. בדרך כלל אין צורך בניתוח אלא אם יש מקרה חמור או אם הוא חוזר על עצמו.

לסיכום, במידה ואתם חווים כאבי גב כתוצאה מבלט דיסק מומלץ שתפנו לרופא מומחה עוד היום. אורטופד יעזור לכם לזהות את מקור הכאב ואת אופי הבעיה ויידע להמליץ לכם על טיפול מתאים שיטיב עמכם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה עושים במקרה של תאונות דרכים בחו"ל?
כאשר אנו נוסעים לחו"ל אנו רוצים להוציא את המקסימום מהחוויה. בנסיעה לחו"ל אנו רוצים ליהנות ממקום חדש...
קרא עוד »
פבר 05, 2017
הסרת שיער בלי לצאת מהבית (יתרונות ועלויות)
מאז תחילת שנות האלפיים, אנחנו יכולים לראות לא מעט אנשים, כולל אנשים מפורסמים, אשר פונים לטיפולי הסרת...
קרא עוד »
אפר 28, 2021
מהי מורינגה?
המורינגה היא "מזון על", סופר פוד שהלך ותופס תאוצה בארץ בשנים האחרונות....
קרא עוד »
אפר 02, 2015