סימנים לפטריה ביד

פטרת ציפורניים היא זיהום פטרייתי של הציפורניים. מדובר על תופעה נפוצה ושכיחה בקרב כלל האוכלוסייה, כשטיפול ממוקד ונכון עשוי להעלים אותה במהירות. הזיהום של פטריה בציפורן יכול להיות קל כמו כתם לבן זעיר על הציפורן או חמור כמו כתם גדול, כהה וגבשושי. זה עשוי להשפיע גם על חלקים אחרים בגוף כגון: עור הפנים, המצח, הסנטר או בחלק התחתון של כפות הרגליים.  

כדי לטפל בפטרת ציפורניים, המטופלים צריכים לעבור מספר שלבים. הצעד הראשון הוא לזהות את הבעיה. לאחר מכן יש צורך להגיע לאבחון ולאחר מכן, על סמך האבחון, יש צורך לעשות את הטיפול המתאים להסרת הפטרייה מהציפורניים.

מהם הסימנים להתפתחות פטריה ביד?

ניתן לזהות סימנים של פטרת ציפורניים על ידי נוכחות של כתמים לבנים על הציפורניים. כתמים אלה נמצאים לרוב בהצטברות על גבי הציפורן, והם בדרך כלל עגולים בצורתם. כתמים אלה מופיעים על פני העור והם נמצאים לעתים קרובות סביב הציפורניים. האזור הפגוע אדום, נפוח ומגרד גם כן.

לרוב קל לזהות סימנים של פטרת ציפורניים. העור המושפע ממצב זה אינו חלק ומבריק כמו עור רגיל. גם הציפורניים מושפעות כמובן ממצב זה, מה שגורם להן להיראות מחוספסות יותר וכן גם שבירות ודקות יותר. אנשים הסובלים מפטרת ציפורניים עלולים לחוות גם גירוד או תחושות צריבה כאשר הם מגרדים את הציפורניים.

האם זה מסוכן וכיצד מטפלים בבעיה?

החדשות הטובות הן שמדובר על בעיה שכיחה מאוד, כיוון שבגוף האדם שוכנות מאות אלפי סוגים של פטריות שרובן אינן מזיקות ולא גורמות לבעיות. פטרת הציפורניים אם כך עשויה להופיע מתנאי היגיינה שאינם נאותים, יצירת סביבה לחה המעודדת את התפתחות הפטרייה באזור הציפורניים וכן גם טראומה שהתרחשה בציפורניים.

כדי לטפל בפטרת הציפורניים חשוב להקפיד על שמירת ההיגיינה וייבוש הציפורניים, וכן לטפל בבעיה באמצעות האבחון וההמלצות שניתנו מפדיקוריסט רפואי מומחה בתחום.

לפרטים על משחה לפטרת>>>

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
החלפת מפרק ירך
החלפת מפרק הירך, נעשה על ידי ניתוח המפרק בין אם הוא שחוק או פגום. המנתח מחליף את המפרק הישן במפרק...
קרא עוד »
ינו 21, 2021
מטפלים CBT
טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא סוג של פסיכותרפיה המשמשת לטיפול בהפרעות נפשיות כגון דיכאון, חרדה...
קרא עוד »
אוק 25, 2022
יוגה – איך לעשות את זה נכון אם אף פעם לא עשיתם
יוגה נחשבת לשיטת אימון וותיקה מאוד אשר שורשיה נעוצים עמוק אי שם במזרח הרחוק. תמיד ציירו בספרי הילדים...
קרא עוד »
מרץ 01, 2022