כל כמה זמן צריך לבצע בדיקת שמיעה?

כל כמה זמן צריך לבצע בדיקת שמיעה?

בדיקת שמיעה היא בדיקה אשר מטרתה היא בחינה של יכולת השמיעה. זאת על מנת לאפשר לבחון את יכולת השמיעה. האוזן למעשה אמורה להצליח לבצע שלוש פעולות. קליטה של גלי הקול, תרגום הקולות לאותות חשמליים וכן העברה של האותות החשמליים אל המוח שם הם מפוענחים לצלילים.

למעשה האוזן החיצונית כוללת את האפרכסת של האוזן וכן את תעלת השמע. האפרכסת היא סוג של משפך אשר קולט את גלי הקול מהסביבה והוא מעביר אותו אל תעלת השמע. גלי הקול מרעידים את עור התוף ואת עצמות השמע כאשר אלו מועברים אל איבר השמיעה אשר נמצא באוזן הפנימית במבנה שהוא מכונה – שבלול.

איבר השמיעה מתרגם את הקולות לאותות חשמליים ואלו מועברות על ידי עצב השמע אל המוח.

הפרעות שמיעה

אנשים שסובלים מהפרעות שמיעה, סובלים למעשה משתי בעיות. חסימה של גלי הקול בדרך שלהם אל האוזן הפנימית שזוהי הפרעת הולכה וכן מאי העברה של אותות חשמליים מהאוזן אל המוח, שזוהי הפרעה עצבית.

הפרעות הולכה עשויות להיגרם בעקבות פקק שעווה שנמצא בתעלה של האוזן החיצונית או בגלל קרע בעור התוף. זה גם יכול לקרות בגלל הימצאות של נוזלים או של מוגלה באוזן התיכונה כמו גם פגיעה בעצמות השמע.

ההפרעה העצבית באה לידי ביטוי בפגיעה במסלול האותות החשמליים מהאוזן הפנימית שעובר דרך עצב השמע אל המוח, דבר שעלול לגרום להרכבת מכשירי או שתלי שמע.

מתי עולה צורך בביצוע בדיקת שמיעה

בדיקת שמיעה נעשית במצבים שונים. נמנה להלן את הסיבות לביצוע בדיקת שמיעה.

  • על מנת להעריך אם ישנה ירידה בשמיעה כאשר הנבדק מדווח שהוא סובל מהפרעה בשמיעה באחת מאוזניו או בשניהם.
  • על מנת להעריך את סוג הפגיעה בשמיעה כמו גם את חומרתה. כמו האם מדובר בפגיעה בהולכה של גלי הקול כמו גם פגיעה באוזן הפנימית או העצבים שמובילים מהאוזן אל המוח.
  • במסגרת בדיקת סקר הנערכת לילדים ותינוקות על מנת לאבחן אם ישנה פגיעה בשמיעה. הפגיעה עלולה לפגוע ביכולות של הילד כמו גם ברכישת שפה וכל ההתפתחות.
  • במסגרת בדיקת סקר המתבצעת לאנשים אשר נחשפים לרעש באופן קבוע ואינם נעזרים בהגנה של אטמי אוזניים לצמצום עוצמת הרעש. 
ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול בתת מודע
  ההכרה בכך שהתת מודע של האדם יוצר עבורו מציאות חיים, הולכת וצוברת תאוצה אצל לא מעט בני אדם. כיום...
קרא עוד »
יול 04, 2017
ד"ר פישר – לעולם בעקבות השמש
המותג ד"ר פישר הוא שם ידוע והוא שם דבר בתחום מוצרי ההגנה על העור מפני נזקי השמש והקרינה. מוצרי...
קרא עוד »
אוק 26, 2016
פרמקוויג'ילנס – התחום שלא ידעתם שקיים
פרמקולוגיה הוא תחום העוסק בתרופות. בתוך הפרמקולוגיה ישנו תחום בעל שם מעט שובר שיניים, אך חשוב מאוד...
קרא עוד »
אוג 10, 2021