אבנים בכליות – זה באמת כל כך כואב?

אבנים בכליות

אם היינו רוצים לאפיין מחלות מסוימות, אז סביר להניח שהיינו יכולים לעשות זאת בצורות שונות, אחד מהאפיונים הוא, על פי השאלה עד כמה המחלה יוצרת כאב

ישנן מחלות שאנחנו יכולים לשים לב אליהם, בגלל שהיא משפיעה על איכות חיינו, היא משפיעה על הדרך בה אנחנו יכולים להתנהל, היא מחייבת אותנו לשנות שגרת חיים, מקשה עלינו בתפקוד, אך לא בהכרח יוצרת כאב פיזי ממשי. לעומת זאת, יש מחלות שכן יוצרות כאב כזה, ואנחנו מרגישים אותו, בוודאי בשלב לפני שאנחנו מאובחנים. אחר כך, אנחנו יכולים לקבל טיפול שעוזר לנו להתמודד עם תחושת הכאב. 

דוגמא טובה לכך זו מחלה כמו אבנים בכליות, קראו עליה באתר הזה. מדובר במחלה שנובעת מהתגבשות גבישי מלח בשתן, מסיבות שונות, בין אם זה גבישים שנוצרים ממלחים שהגוף יוצר, כאלה שנוצרים ממזון שאנחנו צורכים, תופעות לוואי של מחלות ועוד. כל אחד מהדברים הנ"ל יכול לייצר את אותם גבישים, כאמור.

מי שיש לו אבנים בכליות מרגיש את תחושת הכאב בכמה מישורים. המישור העיקרי הוא התחושה במותן, מרגישים כאב חד, כאב שאי אפשר להיפטר ממנו בקלות. מישור אחר, הוא הכאב שנוצר בעת שאנחנו מנסים להוציא שתן. מדובר על תחושה מאוד לא נעימה, הרבה פעמים זה הסימן עבור אנשים שהם מתמודדים משהו בעייתי שמחייב טיפול רפואי מהיר. עוד מישור של כאב נוצר כשמנסים להוציא את האבנים באופן טבעי. 

על פניו הטיפול במגוון סוגי אבנים בכליות הוא פשוט, בין אם זה דרך ניתוח מזערי, ניתוח פתוח או דרך טיפול בגלי הלם. אך אנחנו יכולים להתמודד עם הבעיה גם באופן טבעי, קרי, אנחנו יכולים להוציא את האבנים דרך השתן באופן טבעי. השאלה היא, איזה מבין האופציות יכולה להתאים למקרה שלנו. מה שברור הוא, שאם אנחנו נבחר באופציה הטבעית, נרגיש את תחושת הכאב במלוא עוזה, כפי שנהוג לומר.

לפני סיום צריך להדגיש, אם אנחנו חשים תחושת כאב חד, רצוי שנפנה מיד לרופא והוא ידאג לראות כיצד ניתן לטפל בנו וכיצד הוא יכול לעזור לנו להתמודד עם תחושת הכאב. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
יתרונות של כלבנות טיפולית
הכלבים הם עדות לכך שמדובר בחברו הטוב ביותר של האדם, את המסקנה הזו ניתן לראות בעזרת טיפולים שונים...
קרא עוד »
יול 10, 2016
כל מה שרציתם לדעת על סוכריות CBD לקניית בישראל
יותר ויותר אנשים בגילאים שונים מחפשים דרכים להקל על מכאובם ולשפר את איכות חייהם. כאשר סובלים מכאבים...
קרא עוד »
אפר 26, 2022
מה היתרונות של אחות פרטית לאחר ניתוח?
אנחנו מאחלים לכם כי לעולם לא תצטרכו לעבור ניתוח וכי מצבכם הבריאותי יהיה שפיר ותקין לכל אורך חייכם. אך...
קרא עוד »
מאי 18, 2018