מחלות המעי וההתמודדות איתן

מחלת הקרוהן

מתוך מחלות שונות שעלולות לפגוע במעי ולהפריע לתפקודו, ישנה מחלה שנקראת קרוהן, וההתמודדות איתה דורשת אנשי מקצוע מומחים. המחלה פוגעת בעיקר ביהודים ממוצע אשכנזי, ומדובר על שכיחות של בין 3 ל 14 ל100,000 איש. זו מחלה של המעי והיא דלקתית, וחשוב ביותר לטפל בה שכן היא עלולה להחמיר עם הזמן ולגרום לאי נוחות רצינית. מבחינת אנשים שנמצאים בסיכון רב יותר ניתן לראות שהיא פוגעת או בקבוצת הגיל הצעירה, כלומר אנשים בין גילאים 15 ו30 או בקבוצת הגיל המבוגרת של אנשים בין 60 ל80.

למידע נוסף על מחלת קרוהן >>

מבוגרים

מחלה שלא נשארת רק במעי

קרוהן היא אומנם מחלה של המעי, אך היא עלולה לפגוע גם באיברים אחרים ולערב גם אותם בתופעה. היא יכולה לפגוע בעיניים ויכולה לגרום לבעיות עוריות, ומעבר לכל אלה היא גם עלולה לגרום להפרעות בעצם. זו מחלה שעלולה לשלב גם את המערכת האורולוגית וגם לגרום לבעיות שונות בכבד ולכן ברור מדוע צריך לזהות אותה וגם לטפל בה בצורה הטובה ביותר.

כיצד מטפלים בבעיה?

יש שיטות שונות שבעזרתן ניתן יהיה להתמודד עם המחלה ולהקל על החולה בה, כי ניתן לצרוך תרופות כמו סטרואידים ואנטיביוטיקה אך אפשר גם לשנות את הרגלי האכילה ובכך להקל לא מעט על המצב. מעבר לכל אלה, יש מקרים שבהם לא תהייה ברירה אלא לפנות לטיפול ניתוחי כמו במקרים שבהם זה יכול להיות טיפול שימנע סרטן. דימום מאסיבי או מחלות סוערות אחרות של המעי יובילו את הרופאים להציע את האופציה של ניתוח ויש לא מעט מקרים שבהם זה אכן יכול להיות הפתרון הטוב ביותר. כמו כל מחלה אחרת, גם את המחלה הזאת חשוב לזהות בזמן כי זה חלק ממה שישפיע על הסיכוי להתמודד איתה טוב יותר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פינוי תכולת דירה לקראת מעבר לחו"ל
לא חסרות סיטואציות שמובילות אנשים לעבור לגור תקופה בחו"ל, ועל כן הם מבקשים לקפל את תכולת הבית, ולו על...
קרא עוד »
מאי 19, 2017
מה זה NLP
אחת הבעיות הגדולות ביותר שלנו, בתור בני אדם, אנחנו יוצרים לעצמנו הרגלים, דפוסים, אשר משפיעים על החיים...
קרא עוד »
נוב 17, 2020
תביעות סיעוד – ככה נוכל לממן את הטיפול בצורה טובה
כל מי שיש לו קרוב מבוגר, קרוב שנזקק לטיפול סיעודי, יודע עד כמה טיפולים אלה יכולים להיות יקרים, יכולים...
קרא עוד »
מאי 14, 2020