איך לקלח מבוגר בעל מוגבלות על כסא לאמבטיה?

מבוגר בעל מוגבלות מצריך התארגנות מתאימה וטיפול הולם. זאת כדי שנוכל לבצע את מכלול הפעולות הנחוצות בצורה בטוחה ונוחה עבורו. המקלחת היא אחת הפעולות המאתגרות עבור אדם מוגבל. אם כי גם לעניין זה ניתן למצוא אביזרים מתאימים שיוכלו להקל ולסייע בביצוע המקלחת. כמו כן האביזרים משפרים את הבטיחות ומקנים לאדם המוגבל תחושה של שליטה.

כך מקלחים מבוגר בעל מוגבלות על כיסא

לפני הכול חשוב להתאים היטב את חדר הרחצה למצבו המוגבל של הקשיש. התאמה טובה של החדר תכלול הצבת ידיות אחיזה במקומות הנחוצים וכן הצבת כיסא לאמבטיה. הכיסא יוצב במיקום נכון ובזווית הרצויה שתאפשר למבוגר בעל המוגבלות לשבת במקום בצורה נוחה עבורו ומאפשרת עבור המטפל. כך שאפשר יהיה להשתמש בברז בקלות ולכוון את הזרם היטב. 

יש לזכור כי פעולת הרחצה חייבת להתבצע מצד אחד בצורה יסודית שאכן תנקה היטב את גופו של המבוגר, אך מצד שני חובה להיות רגישים מספיק כדי לא לגרום לו לחוסר נוחות או לכאב חלילה. נכון במיוחד למוגבלים שמפתחים בעיות בריאות או אורתופדיה באזורים מסוימים בגוף שלהם. 

בטיחות והגנה למבוגר

נציין כי חובה להבטיח את שלומו של המבוגר המוגבל, ולהקפיד על פעולות זהירות ובטוחות ככל שניתן. מקלחת בטוחה תשאג לספק למבוגר יציבות מקסימלית בכל עת, העברה רגישה של המבוגר אל הכיסא וממנו. כמו כן נתחשב ברצונו לגבי הטמפרטורה של המים, אם ביכולתו להביע את רצונו. בכל מקרה נכון לקבל הנחיות ממי שרכש מיומנות בתחום, והוא מקלח מבוגרים או מוגבלים על כסא לאמבטיה בצורה יעילה ומנוסה. כי מיומנות וניסיון מקנים לנו לא מעט יכולות ומאפשרים לנו לייעל את הפעולות. מידע נודף באתר https://www.linepharm.co.il/

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גשר בשיניים
אם חסרות לכם שיניים, רופא השיניים יכול לסגור או לגשר על הפערים בחיוך שלכם בעזרת גשרים דנטליים. גשר...
קרא עוד »
אוק 22, 2020
לקראת החורף: 3 תוספי תזונה מנצחים
החורף הקרוב הוא הזדמנות טובה להעשיר את התפריט התזונתי עם תוספים ראויים. מתלבטים בין האפשרויות? הנה 3...
קרא עוד »
דצמ 22, 2016
הסרת משקפיים באמצעות ניתוח קטרקט
ביצוע ניתוח קטרקט יהיה נחוץ במצב בו העדשה של העין עכורה וצריך להחליף אותה בעדשה טבעית. מדובר בניתוח...
קרא עוד »
פבר 27, 2021