5 דברים שצריך לדעת על פגיעה נפשית בצבא

פגיעה נפשית בצבא

פגיעה במהלך השירות הצבאי, הינה תופעה די נפוצה, אולם קשה יותר להוכיח אותה, בהשוואה לפגיעה פיזית.

הנה 5 דברים שצריך לדעת על פגיעה נפשית בצבא.

  1. כאמור חיילים נחשפים ללחץ נפשי, במיוחד בחילות הקרביים, דחק, כל אלה עלולים לגרום לפגיעה נפשית בצבא, אולם הפגיעה איננה זמנית, היא מלווה את החייל לאורך זמן, מה שעלול לפגוע בתפקוד שלו.
  2.  הפגיעה הנפשית לא תמיד מופיעה מוקדם, לעיתים הדבר קורה זמן מה לאחר שהחייל חווה תקופה שגרמה לו ללחץ נפשי. זה יכול לקרות בגלל חיילים אחרים שהתעללו בהם, או לחילופין, לאחר אירוע טראומטי, לאחר מכן חלה התדרדרות, כל זאת באופן הדרגתי, או עד שהחייל מגיע למצב שהוא חולה במחלה פסיכוטית.
  3. קיימים בצבא שני סוגים של בעיות על רקע נפשי – פוסט טראומה מהצבא, כלומר הלם קרב, ובנוסף הופעה של מחלות נפש, כגון סכיזופרניה ודיכאון.
  4.  כל חייל שנפגע בצבא ופיתח בעיות נפשיות, יהיה זכאי וזאת לאחר שחרורו מהצבא לפנות אל משרד הביטחון, לדרוש שהם יכירו בזכות שלו לקבל מעמד של נכה, כל זאת על פי חוק הנכים ולכן יגיעו לו פיצויים ושיקום.
  5. פנייה לעורך דין המתמחה בתחום תביעות כנגד משרד הביטחון, הוא הכתובת לפנות אליו. הוא מכיר היטב את כל החוקים והתקנות, יגיש תביעה בשמכם, מה שיעלה את הסיכויים שלכם לקבל פיצויים וקצבה.

לסיכום

אם חייל טוען שהוא התגייס לצבא כאשר הוא בריא, ובמסגרת זו חלה, יש להוכיח את הדברים, להביא ראיות ואולי גם חוות דעת רפואית. יש גם להוכיח את הפגיעה עקב אירועים חריגים אליו נחשף החייל במהלך שירותו הצבאי. אל תהססו, פנו כמה שיותר מהר לעו"ד שקצר זה לא מכבר הרבה הצלחות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בדיקת ראייה
אחת הבדיקות החשובות ביותר שעלינו לעשות, מעת לעת, זו בדיקת ראייה. בדיקה זו מאפשרת לנו לגלות אם יש לנו...
קרא עוד »
אוק 31, 2018
היכן תוכלו לקבל ייעוץ מקיף בנוגע להורות משותפת?
הורות משותפת היא תהליך של הורות משותף לשני הורים או יותר. זו החלטה שמתקבלת על ידי ההורים וניתן לעשותה...
קרא עוד »
ינו 13, 2023
קולגן
קולגן נחשב ללא ספק לאחד מתוספי המזון המוכרים והנפוצים ביותר בארץ ובעולם. מדובר על תוסף מזון המבטיח...
קרא עוד »
מאי 13, 2020