כאבי גב תחתון

אם יש כאב שיכול להוציא כל אדם שפוי מדעתו, אלו כאבים בגב התחתון. אין כל ספק כי מדובר על אירוע מאוד לא נעים שהרבה פעמים פשוט מגביל את המטופל מקיום של אורח חיים מלא ותקין. הרבה פעמים מדובר על כאבים שהאפשרות לטפל בהם באופן נקודתי ובצורה מיידית היא מורכבת, כך שמטבע הדברים, אלו הסובלים מכאבים בגב התחתון צריכים להתמודד עם לא מעט. 

מה גם שבעולם המודרני בו אנחנו חיים היום, כאשר רבים מאיתנו מבלים ימים ארוכים בתוך חדרים צפופים צמודים אל שולחן המחשב, האתגרים שעולים כתוצאה מכאבים מהסוג הזה עלולים לפגוע ממש ביכולת של המטופל לעבוד לאורך זמן. 

מה הסיבות לתופעה

ישנן כל מיני סיבות שיכולות להוביל לתופעה של כאבי גב תחתון. בראש ובראשונה אנחנו רואים מקרים של התכווצויות או מתיחות של שרירי הגב או של אחת מרצועות הגב. התופעה הזו יכולה להיווצר כתוצאה מישיבה ממושכת, חוסר גמישות שהוא תוצאה של הזנחה של פעילות ספורטיבית, הרמה של משאות כבדים והיד עוד נטויה. הסיבה הנוספת לתופעות מהסוג הזה, מקרה נפוץ גם אם במידה פחותה יותר, זו פריצת דיסק או כל בלט בעמוד השידרה המייצרים לחץ ועומס ופוגעים בגב התחתון.

בהמשך ישנן תופעות נדירות יותר או תאונות דרכים שיכולות להוביל גם הן לשורה של כאבים בגב התחתון. מה שכאמור, אנחנו לא יכולים להזניח אותו ואנחנו חייבים למצוא את הדרך לטפל בו בצורה הטובה ביותר בסופו של דבר. 

איך מטפלים 

קודם כל מגיעים לאיש מקצוע מנוסה שיבצע אבחנה מדויקת לתופעה. בדרך כלל, אבחנה מדויקת היא השלב הראשון והחשוב ביותר בדרך להבנה של המצב לאשורו ומכאן גם ליצירה של דרך פעולה אפקטיבית בסופו של דבר. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לא שומרים בבטן
כל אדם הדואג למראה החיצוני שלו יודע שנפיחות בבטן היא אחת האויבות הרציניות שלו. כשהבטן גדולה יותר...
קרא עוד »
מרץ 20, 2018
mri
אם אר איי MRI (הדמיית תהודה מגנטית) הוא אחד מכלי ההדמיה החשובים ביותר המשמשים בבית חולים. כלי זה שימושי...
קרא עוד »
דצמ 20, 2022
פסיכוגריאטר מומלץ
כשמגיעים לגיל השלישי, גיל הזהב, עולות לא מעט שאלות, לא מעט תהיות, דברים מסוימים בחיים צריכים להשתנות....
קרא עוד »
מאי 15, 2019