מה עושים בזמן טיפול רפואי שגוי?

פתרונות בקרת הינע לרפואה

אחת הבעיות שרבים סובלים מהם בכל הנוגע לתחום הרפואה, היא טיפול רפואי שגוי. טיפול מסוג זה יכול להיגרם על ידי רופא שרושם מרשמים שאינם נכונים, טיפול רשלני בזמן לידה, אי הפנייה לבדיקות המתאימות העדר יחס של צוות רפואי לתלונות מטופל ועוד.
במקרים כאלה חשוב לדעת שיש סיכוי כי בזמן הטיפול התקיימה רשלנות רפואית ולכן חשוב לדעת כיצד פועלים במקרה של רשלנות מסוג זה.

אז כיצד מתמודדים עם טיפול רפואי שגוי?

אם אתם יוצאים מטיפול רפואי ומרגישים כי לא קיבלתם שירות טוב או יחס ראוי מהצוות הרפואי -חשוב להגיש תלונה לקופת החולים שבה אתם מבוטחים וגם למשרד הבריאות. בנוסף חשוב לא לוותר, ולבדוק האם התלונה שלכם טופלה במידה רבה. 
לעומת זאת אם אתם חשים שבמקרה שלכם התקיימה רשלנות רפואית, מוטב שתדעו כי יתתכן ויש לכם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

אבל מהי בכלל רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הגדרתה לפי החוק היא מצב שבו צוות רפואי שכולל רופא, רופא מנתח, אחיות, פרמדיקים ואף מטפלים ברפואה המשלימה, ביצעו את הטיפול בפציינט ללא נקיטת חובת הזהירות המרבית בזמן הטיפול. רשלנות רפואית מתארת מצב שבו נגרם למטופל נזק פיזי או נפשי בעת קבלת הטיפול.

רשלנות רפואית יכולה להיגרם במקרים רבים החל מרשלנות רפואית בעת לידה, אי מתן תרופות מתאימות או מתן תרופות שאינן מאימות, עיכוב בקבלת טיפול רפואי, אי הפנייה לבדיקות, התעלמות מטענות מטופל ועוד.

כיצד מתנהלים במקרה של רשלנות רפואית?

אם אתם חודשים כי התקיימה בטיפול בכם או בקרובים אליכם רשלנות רפואית, חשוב לדעת לטפל בנושא דרך עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. עורך דין מסוג זה יסייע לכם בכל הנוגע לבדיקת העילה לתביעה, הגשת המסמכים לתביעה ואיסוף המסמכים כמו גם הבנת הסיכויים שלכם לנצח בתביעה מול בית המשפט.
פיצויים על רשלנות רפואית הינם חשובים שכן במקרים רבים עקב הרשלנות הרפואית זקוקים הנפגעים לטיפול למשך כל חייהם. לכן אסור לוותר וחשוב לבדוק את הזכויות שלכם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חוגים שעתידים להטיב עם בריאות ילדכם
אתם מכירים הורה שלא רוצה לתת לילדיו את החינוך הטוב ביותר ואת התנאים הטובים ביותר שיש? אנחנו בספק אם...
קרא עוד »
מאי 06, 2018
טרמיטים: עובדות מפתיעות שכדאי לדעת
טרמיטים נתפסים לעתים קרובות רק כמזיקים ביתיים, אבל יש ביצורים האלה הרבה יותר ממה שנראה לעין. במאמר זה,...
קרא עוד »
ינו 25, 2024
ציוד כושר ביתי
אנשים רבים מבינים את החשיבות של קיום פעילות גופנית באופן קבוע ושמירה על כושר. אפשר להגיד שבשנים...
קרא עוד »
דצמ 03, 2022