היתרונות של הזמנת פירות וירקות מהחקלאי

החיים במאה ה-21 הם חיים בקצב מהיר; אנחנו צריכים לתמרן בין משפחה, לקריירה, לזוגיות, לבין זמן הפנאי שלנו. אחת מהמשימות הקבועות שלנו הן לעשות קניות לבית, ולעתים קשה למצוא זמן לזה. בשנים האחרונות משלוחי הקניות הביתה הופכים לנפוצים יותר ויותר ולא בכדי, הם חוסכים לנו זמן יקר. אחד מהחסרונות של משלוחי הקניות מהסופר הביתה הוא תחום הפירות והירקות – אנחנו לא יודעים באיזו איכות יהיו הפירות והירקות שנקבל. משקים חקלאיים רבים ערים לכך ומציעים שירות של הזמנת פירות וירקות ישירות מהחקלאי; ובכך אנו מקבלים פירות וירקות זולים יותר (מכיוון שאין את "עמלת התיווך" שיש לרוב בהזמנה דרך הסופר), וכן פירות וירקות באיכות גבוהה יותר.

5 יתרונות להזמנת פירות וירקות מהחקלאי

  1. משתלם כלכלית – היתרון הראשון והמשמעותי הוא המחיר. הזמנת פירות וירקות מהחקלאי היא זולה יותר מכיוון שכאשר אנו קונים ירקות בסופר, במחיר הירקות מגולמות עלויות נוספות כמו עלויות השינוע והאחסון לצד רווח לסופרים עצמם. קנייה ישירה מהחקלאי חוסכת את העלויות הללו ובכך המחיר שנשלם בעבור הפירות והירקות יהיה זול יותר. כמו כן, ניתן להתארגן גם בקבוצות רכישה גדולות עם חברים או עם שכנים ובכך להוזיל את העלויות אפילו יותר.
  2. איכות – כאשר אנו קונים פירות וירקות בסופר אין לנו איך לדעת מי החקלאי שגידל אותם ובאילו חומרים הוא משתמש. בהזמנת פירות וירקות ישירות מהחקלאי אנו יכולים לבחור את החקלאי ממנו נקנה, לקרוא ולהתרשם מאיכות הפירות והירקות באתר, וכן לבחור אם להזמין ממשק אורגני. ישנם כל מיני משקים אורגניים מהם ניתן להזמין פירות וירקות מהחקלאי – משק מיכאלי, לדוגמה. 
  3. טעם – כפי שציינו בסעיף הקודם, אין לנו אסמכתא לטיבם של הפירות והירקות בסופר מכיוון שאין אנו יודעים מי הוא החקלאי ובאילו חומרים הוא משתמש. בהזמנה של פירות וירקות מהחקלאי אנו יכולים לבחור להזמין מחקלאי המתמחה בגידולים אורגניים, שהם לרוב בריאים יותר ואף טעימים יותר. אלמנט נוסף המשפיע על טעם הפירות והירקות הוא משך הזמן שעבר מעת שהם נקטפו ועד שהגיעו אליכם הביתה; משך הזמן שעובר מעת שנקטפו הפירות והירקות ועד שהגיעו לסופר הוא ארוך יותר – הם המתינו בארגזים, שונעו במשאיות לסניפי הסופר, ולעתים אף ממתינים בקירור בהתאם לצורכי רשת השיווק.
  4. חיסכון בזמן מבלי להתפשר על איכות – הזמנת משלוחי קניות הביתה היא חיסכון אדיר בזמן. בהזמנת פירות וירקות ישירות מהחקלאי אנו תופסים שתי ציפורים במכה אחת – גם חסכנו זמן וגם קיבלנו פירות וירקות איכותיים, בריאים וטעימים יותר.
  5. תמיכה בחקלאים – כפי שציינו קודם, רשתות השיווק "גוזרות קופון" נאה על מחירי הפירות והירקות, ורוב העלות שאנו משלמים על פירות וירקות בסופר לא מתרגמת לפרנסה ראויה לחקלאי. בהזמנה ישירה מהחקלאי, הרווח הולך במלואו לחקלאי, ובכך אנו תומכים בו ובכלכלה הישראלית. 
ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תביעות רשלנות רפואית
מערכת הרפואה בישראל היא אחת מהמתקדמות בעולם, יש לנו את הפרופסורים הטובים ביותר ואת מרכזי הרפואה...
קרא עוד »
מרץ 24, 2013
ייבוש תת רצפתי: מצבים ומגבלות מתאימים
ייבוש תת רצפתי הוא תהליך מיוחד, לעתים קרובות חיוני בשמירה על שלמות המבנה ואיכות האוויר של בניין. עם...
קרא עוד »
דצמ 25, 2023
לימודי עיסוי לומדים במקום הטוב ביותר
אין זה סוד שהעולם שבו אנחנו חיים הוא עולם שלא חסר בו מתח, ובמיוחד אם מדובר על אנשים שחיים במדינה לחוצה...
קרא עוד »
יונ 16, 2014