מהי נטורופתיה?

רפואה טבעית

אנשים רבים שומעים את המושג נטורופתיה, אבל לא ממש מבינים את המשמעות של המילה, מה שמונע מהם חשיפה לשיטה שיכולה לסייע רבות בהחלמה ופתרון של מצבים רפואיים. כדי להבין קצת יותר, חשוב לדעת כי נטורופתיה יכולה לסייע מאד במגוון מצבים בריאותיים, ולשפר את איכות החיים. במאמר הבא נסביר לכם על קצה המזלג מהי נטורופתיה, וכיצד היא יכולה לסייע לכם.

מהי נטורופתיה?

נטורופתיה היא שיטה לריפוי טבעית, האוגדת בתוכה תיאוריות מהרפואה הקונבנציונאלית וגישות מודרניות הנשענות על מחקרים ועדויות של מטופלים.

הנטורופתיה מתמקדת באופן הטיפול והאבחון האדם והרגלי החיים שלו, ולא במחלה, מתוך כך יכול המטפל לאבחן את המטופל ולהבין מהם האיברים הפגועים ומהם דרכי החיים שלו שמפריעים למצב בריאותי תקין.

הנטורופתיה מתייחסת למצבי הגוף והנפש כמכלול אחד, ומאבחנת את גורמי המחלה בין אם מדובר בגורמים משפחתיים, פיזיים, תורשתיים, סביבתיים ועוד. המטרה באבחון נטורופתי הוא להגיע לבעיה מהשורש וגם לעקור אותה תוך נקיטת פעולות שונות.

מהו טיפול נטורופתי?

הנטורופתיה ביסודה מאמינה ומתבססת על כך שהגוף יכול לרפא את עצמו, והאדם הלוקה במחלה או במצב בריאותי רע, יכול לנקוט מספר פעולות טבעיות ולשנות את אורחות חייו בצורה שתעקור את הסיבה למחלה מהשורש.

טיפול נטורופתי מתחיל מאבחון המטופל דרך התבוננות בגלגל העין, ולאחר מכן בדיקת הלשון, שם מאמינים הנטורופתים שניתן לאבחן את רוב הבעיות הרפואיות. לאחר מכן נשאל המטופל שאלות לגבי אורך חייו, מצבו הגופני, תעוקות שהוא חש, הרגלי אכילה, שינה, סדר יום ועוד.

טיפול נטורופתי נעשה בעיקרו על ידי שינוי הרגלי אכילה והצבת סדר יום שונה וטוב יותר בשילוב של תמציות צמחי מרפא.

לדוגמא: אנשים הסובלים ממיגרנות, וכאבי ראש כרוניים, לעיתים רבות מתגלים ככאלה שמרבים באכילת סוכר ומוצרים המכילים גלוטן. נטורופת בדרך כלל יבנה למטופל תפריט ללא גלוטן, שהוא גם תפריט דיאטטי חיוני יותר המנקה את הגוף. בנוסף ייבדק סדר היום של המטופל, ויינתנו הנחיות לסדר יום טוב יותר בתוספת של שמנים המכילים צמחי מרפא.

לאלו מצבים מסייע טיפול נטורופתי?

טיפול נטורופתי מסייע לאנשים בכל הגילאים במגוון מצבים:

למניעת מחלות וחוסר איזון, איזון שומנים בדם וסוכרים, לבעיות עור כגון: דרמטיטיס אקנה ועוד

למען הרזייה וחיים בריאים יותר, אנמיה ומחסור בוויטמינים, כאבי בטן, טחורים, אסתמה, נסיגת חניכיים, תעוקות נפש ועוד. גם נשים הרות מסתייעות בטיפול נטורופתי, כמו גם מבוגרים ואנשים שסובלים ממחלות כרוניות מתמשכות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כרית לכיסא גלגלים
כל אחד עלול למצוא את עצמו בכיסא גלגלים כתוצאה מזקנה, מחלות שונות, פציעה מתאונת דרכים וכדומה. חשוב...
קרא עוד »
אפר 05, 2020
ביטוח בריאות לעובדים
מדוע מעסיקים צריכים כל כך להשקיע בעובדים שלהם? מדוע שהמעסיק ייתן לעובדיו ביטוח בריאות לדוגמא? חשוב...
קרא עוד »
פבר 19, 2018
כדור נגד נשירת שיער
בבתי המרקחת וברשתות הפארם אפשר לרכוש כדורים שונים אשר מיועדים לעצירת נשירת השיער. מרבית הכדורים הללו...
קרא עוד »
אוק 11, 2020