מהי פסיכואנליזה

פסיכואנליזה

פסיכואנליזה הינה תאוריית אישיות המבוססת על התגליות של פרויד ועל התגליות של תלמידיו וממשיכי דרכו. מדובר על שיטת חקירה ושיטת טיפול המיושמת ב- 120 השנים האחרונות, שיטת טיפול פסיכואנליטי ממשיכה להתקדם ולהתפתח, בהתאם לתוצאות בשטח. המוקד של הגישה הינו הגילוי של הלא נודע בחיי הנפש שלנו. השיטה דוגלת בגישה כי האדם מתפתח במהלך החיים שלו, בהתאם ליצרים שלו, למערכות היחסים המקיפות אותו עם הסביבה החיצונית וכתוצאה מכוחות פנימיים שפועלים בתוכו. גורמים אלו מייצרים למעשה את עולמו הפנימי של האדם, והוא מהווה את המפתח להבנת ההתנהגות של האדם, המורכבות שלה וכמובן הסבל שכל אחד מאיתנו חווה במהלך חייו.

פסיכואנליזה – נקודות מרכזיות שחשוב להכיר

למעשה, הגורם המרכזי והעיקרי ביותר בעולם של פסיכואנליזה, הוא הקשר אל הלא מודע. הטיפול הפסיכואנליטי נועד על מנת לאתר ולחקור מרכיבים פסיכולוגיים המשפיעים על המטופל ומהווים את הגורם לבעיות השונות, שהוא סובל מהן. המטרה של הטיפול היא לא לטפל בסימפטומים של הבעיות, אלא לרדת לעומק שלהן ולגלות מה בעצם יוצר אותן. מדובר על טיפול שרק הולך ומשתכלל עם השנים, היות ונאסף יותר ויותר ידע בנושא. הטיפול של היום כולל כלים משופרים וידע והבנה עמוקים יותר בתחום הנפש. במהלך הטיפול, המטופל מתוודע לתהליכים שונים שמהווים למעשה שותפים סמויים בעיצוב של האישיות שלו. תהליכים אלו אינם מודעים, אך הם מהווים גורם משפיע על ההעדפות שלו, המחשבות שלו, צורת ההתנהגות שלו עם הסביבה וכמובן הרגשות שעוטפים אותו בחיי היומיום. באמצעות הטיפול כל אחד יכול למצות את הפוטנציאל האישי שלו, להבין את המקור לחרדות או לרצונות שלו וכמובן להקל על רמת הסבל שלו.

לסיכום, פסיכואנליזה הינה תאוריית אישיות ושיטת טיפול המתמחה בעבודה עם הלא נודע. מדובר על שיטת טיפול ראשונית, שהתגלתה בסוף המאה ה- 19, ומאז היא הולכת ומשתכללת, בזכות המחקר המתקדם בתחום הנפש. חשוב לציין כי מדובר על טיפול מקיף ויסודי, הגורם למטופל להבין את הגורמים השונים לכל הבעיות, הדחפים והנטיות שלו בחיים. טיפול זה עלול לקחת זמן, אך בסופו כל אחד יוכל להבין את עצמו בצורה עמוקה יותר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
התמודדות עם סטרס
מרבית האנשים כיום חיים את חייהם באופן תובעני למדי. מרבית האנשים משלבים בין קריירה, זוגיות, ילדים ועוד....
קרא עוד »
אוג 06, 2020
5 דברים שלא ידעתם על צ׳י קונג
צ'י קונג מהווה חלק בלתי נפרד מהרפואה הסינית, היות ומדובר על תרגול גופני שכל אחד יכול לבצע, בכל גיל ובכל...
קרא עוד »
יול 27, 2020
עיסוי לתינוקות – כל היתרונות
עיסוי לתינוקות  הוא דרך מצוינת לתינוקות להירגע, להרגיע את החרדה שלהם ולישון טוב יותר. תינוקות...
קרא עוד »
יול 07, 2022