חיטוי מאגרי מים

מכשיר אוטמטי לחיטוי ידיים

אם אתם גרים בבניין משותף שמותקן בו מאגר מים, לפי תקנות בריאות העם ובתאם לתקנה 1525 של מכון התקנים הישראלי, אתם מחויבים לבצע חיטוי מאגרי מים, לפחות אחת לשנה וזאת על ידי בעלי מקצוע שמוסמכים לכך על ידי משרד הבריאות בישראל.

דברים שחשוב לדעת על חיטוי מאגרי מים

חיטוי מאגרי מים, כפי שציינו, יכול להתבצע אך ורק באמצעות בעלי מקצוע שהוסמכו לכך על ידי משרד הבריאות. זוהי פעולה מקצועית שמבוצעת על מכלי מים שמותקנים או מוצבים בגגות של בתים משותפים ו/או מבני רב קומות.

המאגרים עשויים מבטון, פלסטיק, אסבסט והם מחוברים למקורות מים שנמצאים בפיקוח של הרשות המקומית, שאחראית על הקמת מאגר המים עם בניית המבנה. עם זאת, לאחר תשתיות המים למאגר המים, האחריות על המאגר עוברת לדיירים באמצעות ועד הבית או חברת הניהול שהם בחרו להשתמש בה.

את הפעולה של חיטוי מאגרי מים, מבצעים אחת לשנה, כפי שציינו. ובמסגרת הפעילות של חיטוי המאגר יש לבצע דגימה של מי השתייה הנמצאים בתוך המאגר, על מנת לבדוק את המים במעבדה ולראות שהם לא מכילים חלילה חיידקים או כל דבר אחר שעשוי לפגוע באיכות המים.

ממצאי הבדיקה מחייבים להיות מוגשים לרשות המקומית על ידי נציגי הדיירים, ואי עמידה בתקנות או חריגה מהתקנים עשויה להביא עימה למצב בו מקורות המים העירוניים ינותקו ממאגר המים של הבניין המשותף.

אז איך מבצעים חיטוי מאגרי מים

החיטוי של מאגרי מים שמתבצע על ידי חברה או בעל מקצוע שהוסמכו לכך, תמיד יותאם לגודל המאגר, מה שיבטיח תמיד שאיכות המים תהיה טובה ותעמיד בתקנים הנדרשים.

הפעולות שמבוצעות במסגרת חיטוי מאגרי מים יכללו בדרך כלל ריקון של המאגר באמצעות משאבה ייעודית, ניקוי של גוף המאגר, ביצוע של עבודות תחזוקה במאגר במידת הצורך, כדוגמת איטום ופינוי פסולת אם הדבר נדרש.

לאחר מכן עוברים לפעולות היותר חשובות: חיטוי המאגר באמצעות קיטור או באמצעות כלור, ריסוס המאגר וסביבתו כדי למנוע הימצאות של חיידקים, הזרמת מים חדשים כדי לבצע דיגום למים ושליחתם למעבדה.

כאשר מזמינים חברה שמבצעת חיטוי מאגרי מים, יש לבדוק שיש לה את הידע, הניסיון, הציוד המקצועי, וכן שזוהי חברה שהוסמכה לכך על ידי משרד הבריאות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה חליטת תה קוביות?
כמעט בכל המשקאות, משתמשים בחליטה כדי להוסיף טעם למשקאות שלהם. זה בדיוק מה שקורה עם תה, כלומר אם אי פעם...
קרא עוד »
אוג 01, 2021
מה זה בדיוק בוסטר לעור הפנים?
כבר מזה שנים שברור לנו כי קיימות דרכים טבעיות להזין את עור הפנים, זאת גם מבחוץ וגם מבפנים. מתיחה של...
קרא עוד »
יול 27, 2020
באילו מקרים כדאי לצרוך פרוביוטיקה
מה זה פרוביוטיקה? ומתי כדאי לצרוך את זה? אם אתם רוצים לשפר את איכות החיים שלכם, חשוב שתדעו קצת יותר על...
קרא עוד »
ספט 26, 2018